onsdag 23 juli 2008

Syr ni i värmen?

Hej
Är det någon som orkar sy i värmen? Ja antagligen om ni gillar att sy, då spelar inte vädret någon roll faktiskt. Jag har hittat en fin blogg som heter LIVSKRAFTER
Hon har sytt av mina tyger och verkar skapa helt ut huvudet själv, jättekul!!!
Jag är ute och letar efter en provdocka i min storlek, jag tror att jag har hittat en nu...vi får se.
Nu ska jag snart på pubkväll på Sätra Brunn, ikväll är det The Wawes. Det brukar bli fullsmockat.
Exakt hur trevligt det blev kan ni se här!
Annmarie

31 kommentarer:

Mjuka sa...

Så vacker klänning!!
Kramar M
pst, kom in till mig, TÄVLING!
kramar M

Ullis/Leva på landet sa...

Kul med en pubkväll. Det är ju så mysig miljö i Sätra Brunn. Härlig klänning. Extra kul att tyget kommer från dig.

Kram Ullis

Anonym sa...

Kram på dig Annmarie, hoppas att allt är bra. Jag läser din blogg hela tiden:) kram Lova

Magdalena Martin sa...

Hej Annmarie!

Oss butiks-och-blogg-kollegor i mellan :) så förtjänar du en award! Vet ju vilket jobb som ligger bakom!!Finns att hämta på min blogg :-D
Hoppas du får en härlig pub-afton!
Goa hälsningar
//Magdalena
(magdalenashem & PAR COURRIER)
ps tack för din fina länk till min blogg :)
Må så gott!

Anonym sa...

Hej...Jag syr!!! Och tack för all inspiration du ger på din fina och trevliga blogg. Kram

Livet och träning sa...

Vilken fin klänning..
Jag syr gärna fast det får bli på kvällarna när det är lite svalare.
Hoppas att du får en trevlig pub*afton..
Kram ylva ..

pudelflicka sa...

Jag är inte så duktig på att sy men har en gammal Bernina maskin och här om dagen skulle jag sy en gardin till växthusets dörr och när jag sydde blev det en kortsluttning i maskinen.
Jag älskar den maskinen och nu går den nog inte att reparera.
Kram Hedvig

Anonym sa...

Tack snälla för ditt fina inlägg :))
Hoppas pukvällen blev KANON
Ha en fin dag
/Emma

organic-lizzi sa...

Thi..hi..kan vel ikke akkurat skylde på varmen!!Jeg kan nemlig ikke sy annet enn helt enkle ting:-(
Evig optimist,og tror at jeg skal fikse det!Har mange ganger tenkt at kurs måtte være på sin plass..Venninner som tilbyr å lære bort,men det blir liksom aldri..
Herlig å se hva du tryller frem:-)
Deilig dag & Stoor klem fra Randi

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Det där är allt en söt klänning!
Och sy kan man göra året om:)
/S

Anonym sa...

Ja det är svårt att bara ta det lugnt när det finns så mkt att göra :) Hoppas ni får det trevligt hos inga och håkan, jag ska försöka ha trevligt på bröllopet om jag nu hittar en klänning. Vi kanske kommer över efter helgen om ni är hemma? KRAMAR

Millas hem sa...

Hej!
Vi målar i värmen istället!
Sy eller måla...bara intresset finns, ellerhur?!
Underbar klänning!
Kram Camilla

Maria sa...

Hej Anne-Marie!

Mycket att läsa här på din blogg!
Apropå Lammas så har Jag en kusin som lever sådär lite utanför samhället och lever på självhushållning. Intressant och en väldig kontrast till "vanligt" leverne...(men hon bor i Sverige, jag hälsade på henne i somras)

A home far away sa...

Härligt att sommaren har återvänt till Sverige, nu vet ni hur jag har det varje dag, pust!

Kram från Singapore

Unknown sa...

Ja, ni är ju så flitiga!

Fake cake sa...

Jag har allt sytt lite idag men långt från såna vackra kläder;) hade vackra gammla lakan med brodyr jag sydde kuddar av istället. Ha d så bra//Lotta

Anonym sa...

Hej mamma. Hade ni skoj hos inga och håkan? Jag hade sådär kul på bröllopet, vädret var ju fint i alla fall. När ska Annmarie ha 90 årsfest då? Vill jättegärna komma, får se om vi jobbar eller är lediga då. Kram

Anonym sa...

Hej!
Nu hittade jag ju din fina blogg.
Väldigt vacker klänning.
Hoppas att du fick lite kaffe tidigare idag. Nu blev jag lite full i skratt här. Ser att du också är skorpion:-)
Kram

Designe sa...

Va kul att du fått sälja tyger och så fint sytt av Livskrafter! Såg även dina häftiga byxor längre ner! :)

Lyktor och Tyg sa...

Tack för tygproverna!Va roligt att se vad andra syr.
jag har svårt att välja, den kan bli en blus och sen tror jag att jag ska sy en typ kofta,
kram Kristina

färg o form sa...

Hej!! Vad vacker det ser ut där du har din butik, idylliskt, Kul.Hoppas att pubkvällen var rolig.
Hannah

Anonym sa...

I vilket brott är det 85m, inte sandgropen va? Ja då är det lite läskigt. Vilket datum är annmaries 90 årsfest?

Anonym sa...

Hej
Tänkte bara meddela att jag nominerat din härliga blogg
i min blogg
Ha de gott
/Emma

Anonym sa...

halloen.
koselig blogg du har!!!
mye fint å se på.
klem mona lisa.

Mjuka sa...

Är det sant att jag vunnit!! Gud så glad jag blir, en härlig vinst nu när jag är lite deppig!!
Kramar Malin

Mjuka sa...

Gissa om jag är lycklig!!
Kram Malin

linnea-maria sa...

Oj vad vackert! Jag och mina dåliga geografikunskaper...Ligger Sätra Brunn i Sala?
Ha en skön vecka /linnea-maria

Smycka dig sa...

Det kliar i sömmnads fingrarna när jag ser allt fint du visar:)))

Klänningen är underbar och enkel.
Har du så du visar dina tyger nånstans vad man kan köpa?

Ha det bäst
kram
Lotta

Anonym sa...

Hej A-M hoppas allt är bra. Vet att du gillar loppis i Gagnef finns en jättestor som heter Tulavippan där man kan hitta allt
jag har gjort fina fynd där
Kram Mona W

Millas hem sa...

Bara jag som är här och kikar igen!
Kram C

Anonym sa...

Åh vad fint med ett bloggtips - ska genast kila över och se vad som finns där. :D

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...