Fortsätt till huvudinnehåll

Det är så kul med katter.

Hej
Jag var på kattutställning i Uppsala i helgen, och det var riktigt kul! Det gick bra för mina katter.
Här har vi 2 av mina katter. Rosa längst bak är inte så fin, så det är ingen ide att ta med henne på utställning, och det är hon glad för. :o).
Laura i förgrunden tog en BIV ( bäst i variant ).
Här har vi Buster som tog en NOM. ( därmed fick Ella den här gräsliga vinstpokalen som hon önskade sig till sin samling. ) Jag tycket det är roligt att FÅ vinsterna, rosetterna och plaketterna mm. men de är inte roliga att HA, så Ella får alla att leka med.Vi hörs!
Annmarie

Kommentarer

Cecilia sa…
Åh Buster är så fin! Finare katt får man leta efter. Jaså, i Uppsala. Då hade ju jag kunnat komma och kolla :-) Nästa gång följer jag och Fusse med. Kram kram
Sussie sa…
Hi Hi ja inte är hon snygg Rosa men härligare katt får man leta efter, du lyckades fånga hene på pricken :) Kul att det går så bra för missarna nu, Buster är ju nåt helt extra.
Madeleine sa…
Ja det ska bli jätte roligt :) Känner massa i magen redan nu, känner väldig tidigt jag, men det är bara roligt !! :) Men varenda gång Rickard ska känna så blir det lugnt. hehe, typiskt!! Måste ses snart !!!!!!
Ölandstok sa…
Oj oj oj vilken stilig kille =)
Håller med dig om att det är roligt med katter. Har själv 3 stycken 1 stilig herre Elis, 1 självständig kvinna Smulan och så vår lilla prinsessa Sessan. Alla olika till sättet. Kul att det går så bra. Grattis Yvonne
naemie47 sa…
Men så gulliga katter. Fina bilder.

Har själv en blandras Perser/skogskatt. Helt underbar.
Mille sa…
Vilket vackert hus, vilken idyll och två snygga katter på det :)
Tänker följa din blogg för dina bilder är verkligen inpirerande.
MVH
Mille
Smycka dig sa…
Grattis..
Härliga katter du har!!

Det är så idylliskt med katt.
ha det så bra
kram Lotta
Nämen vilka godingar, pris el inte, de är så fina allihopa! Sensommarhälsn Mari.

Populära inlägg i den här bloggen

Tasha Tudor

Idag vill jag visa en kvinna som är en av mina absoluta favoriter. Tasha bor och lever mycket enkelt och långt från annan civilisation. Hon arbetar som illustratör och är mycket känd för sina barnteckningar. Hon är trädgårdsfantast och ni har säkert sett boken Tasha Tudors Trädgård som kom ut 1998. Hennes trädgård är nog en som alla drömmer om, vild och vacker. Hennes hus är faktiskt inte gammalt , bara några 10-tal år, men det är byggt efter en mangårdsbyggnad från 1740 i Concord New Hampshire. Här finns en liten film om henne och är är hennes familjs hemsida.
Hennes älsklingar framför allt är hundarna som är av rasen Welsh Corgi. Farmen hon bor på heter Corgi Farm...

Glasveranda

Så här ser vår veranda på huset utifrån. Det är många som tror att den satt på huset från början, och då blir vi glada för det är precis vad vi ville. Vi hade många överläggningar med snickarna innan den blev klar och det var en erfarenhet att ömsom förmedla och ömson övertyga dem om att det är så här det ska vara. Det är ju inte alltid den enklaste vägen som är snyggast...Men vi är mycket glada och stolta och den blev inte så dyr heller tycker vi. Den gick på ca. 150000 kr att bygga och jag tror faktiskt att huset steg i värde med minst det beloppet efter att den var på plats.

Tidskrifter

Jag prenumerarar på 2 tidningar som är mina absoluta favoriter. Lantliv förstås, de visar så fina kläder också. Det är så härligt att kunna få inspiration direkt hem i brevlådan.
I det här numret annonserar vi själva också för första gången för vår webb-butik, så det var extra spännande att titta längt bak på annonssidorna. Just nu kan man vinna en prenumeration på tidningen Lantliv titta in på den här länken.

Vackra hem& Interiör från Norge, super fin tidning med otroliga bilder. Lantliv som är som en Guru för oss som gillar den lantliga stilen, ellerhur?
Vackra hem & interiör: Jag gillar i alla fall mest den riktigt gamla stilen, lite sparsmakat och blandat med nytt och gammalt. Kal och lite rå vägg med en ensam tavla. Vacker hylla som delar av väggen. Snyggt med en stråhatt och hampasnören sådär bara.
Vackra hem & interiör: Det här blev min favoritbild denna gång. En gammal trasmatta som de gjort förvaring av. Så läckert med lite fina band och någon spets. Jag blir sugen at…