torsdag 4 december 2014

Girland med röda tofsar

Julpyssel

Jag brukar ofta vara sen att komma igång med julpyssel, efter jul brukar det inte funka alls.
I år så är det annorlunda, det beror säker på att jag blivit påmind om att vi närmar oss jul redan i augusti. Vi säljer nämligen julstjärnor av gammal klassisk modell på Broarne och mina kunder började redan i augusti att köpa dem.
Nu är jag i alla fall i gång och det började med en bok: Lottas Jul av min idol Lotta Külhorn.
Nu fastnade jag inte för något särskilt i den, men den fick mig att börja.
Jag har klippt stjärnor i lite kraftigare papper som jag hade hemma, det är troligen akvarellpapper. Fem-uddiga stjärnor. Sen sydde jag ihop med med röd tråd, jag gjorde sen en tofs av ullgarn och fäste i slutet.

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...