tisdag 29 april 2008

Tisdagstema: Fyrkantig

Vårat kakel i köket är fyrkantigt 10 x 10 cm. De är handmålade från Indien och ingen är den andra lik, det är samma mönster men ändå olika. Jag tycker verkligen om dem och är det någon där ute som vill ha så kan jag kolla med Madam Stoltz om de finns kvar. I så fall kan jag ta hem till er.
'

Jag kan ta en bild på hela kaklet sen om ni vill, när inte hela bänken är full med disk...:o)Den här gamla mötesplatsen går jag förbi varje dag när jag går ut med hundarna. Just idag såg jag den när jag spanade efter fyrkantiga saker, jag har inte sett den förut. Den måste ha många år på nacken.
Annmarie

11 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Mycket vackert kakel och hade jag haft det fina kaklet hade jag varit lycklig 8`)

Anonym sa...

Snyggt kakel!
Skylten måste vara mycket gammal, för den sorten ser man ju aldrig nu för tiden.
Många fina bilder på Din blogg, jag blir så sugen, men tyvärr är butiken för långt bort.
Ha det gott!

Designe sa...

Vilket underbart kakel och så härligt med den slitna och rostiga skylten!..Kul att du oxå deltar i tisdagstemat!:)

Julhuset sa...

Fint kakel, häftig skylt, finns de kvar ännu?

marie sa...

den skylten har nog många år på nacken.....tur att det var fyrkantigt på temat, så du fick föreviga den.... =)

Ninni sa...

Åh vilket fint kakel! Gillar verkligen kakel och klinkers jag... Skylten måste vara urgammal...Roligt att den finns kvar.

Anonym sa...

Vackert kakel och sannerligen fyrkantigt! :)

Anonym sa...

Fyrkantigt .. ja du det är mycket fyrkantigt just idag.. finns massor i ett hem om man bara tänker efter och så klart ute.. du fånga dina motiv bra.
Tjing

En liten AnCa sa...

Åh! Det var väldans fina fyrkanter du visar idag, hoppas vi får se hela kaklet nån dag!!!

Kul att den vackra gamla skylten full av patina får stå kvar och inte har blivit utbytt...

Anonym sa...

Vilket fint kakel!!!!

Må gott!

/Cissi

Galleri Hönshuset sa...

God kväll
Badrumskrokarna har jag köpt på Indiska, visst var dem fina. Kaklet var riktigt fin. Jag gillar blå/vit porslin, så det där var helt i min smak. Cool gammal skylt. Det är synd att dem flesta gamla skyltarna rivs ner, o ersätts med nya...Ha det. Pirre

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...