onsdag 20 augusti 2008

Provdockan - ett fynd!

Hej Nu ska jag visa er mitt fynd på Blocket, gick bara in där på kul och sökte på provdocka...då kom den här fina dockan upp i min storlek. Jag ringde direkt och dröm om min förvåning när den fanns kvar. Stadig och bra och bara 450 kr.Jag går och klappar på den då och då... Hon som sålde hade fått minst 25 mail efter att jag hade slagit till. Ibland ska man har tur. Jag fick gamla påslakan av min svåger och där i säcken låg ett gammalt 70-tals påslakan med blommor och svampar. Himla fint tycker jag, har märkt att det ropas friskt på Tradera när något sånt här dyker upp. Jag frågade min vän Mimmi Tollerup: -Vad ska ska göra med ett så fint påslakan? Hon svarade tveklöst: -Ballongbrallor så klart! :o) Så här glad ser min man Mats ut när han spelar och sjunger. Bye-bye! Annmarie

31 kommentarer:

Agata sa...

Oj, vilket kap! En sådan provdocka skulle jag också jubla över! Mycket fin!

Anonym sa...

Men, det måste ju vara mitt gamla påslakan, köpt på Sencello (Ikea-företag) i Örebro på 70-talet! Anne-Marie

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur du hade med provdockan. Rätt storlek och allt. Kul när man gör lite fynd.

Kramar Ullis

Lyktor och Tyg sa...

Jag vill också ha en provdocka; får hålla utkik på blocket!
Mannen ser glad ut, han gillar att sjunga förstår jag!
kram Kristina

C De-sign sa...

Hej och GRATTIS till provdockan....jag har kollat på blocket under sommaren efter en provdocka... men inte haft din tur!!! Men jag ska inte ge upp....önskar dig en skön helg Kram fr C

Galleri Hönshuset sa...

Hej Annmari. Vilken tur med dockan. En fråga....En tjej som har en underbar butik här i Dalarna ska byta ut sitt sortiment i butiken. Hon ska ha mer inredning och bara linnekläder o dyl. Då kom jag o tänka på dig och dina fantastiska kläder. Det kanska vore nåt, att hon har dina kläder i sin butik? Om du har haft sånna funderingar....;)Isf, hör av dig. Kram Pirre

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha, ha, vilken häftig man du har!!! Grattis till provdockan, det var nog meningen att du skule ha den, där kommer den mest till sin rätt!! Mari.

Sussie sa...

Hoa Hoa med Mats och Tord, min favorit :) Cool provdocka och påslakanet är ju bara alldeles för snyggt. Ballongbyxor...självklart, du skulle bli alldeles, alldeles underbar :)
Kramar

Anonym sa...

Hej världens bästa mamma! Tänkte bara höra hur det blev med släktträffen? Kram

Anonym sa...

Jo men det tycker jag att du är :) Jo jag är PÅ när det gäller formex, om du orkar gå 2 dagar så går jag gärna! Ja kom gärna och hälsa på snart, kramar!

Unknown sa...

åh vilken fin provdocka, har en skyltdocka, dock ingen gammal tyvärr. utan av nyare modell och numera huserar den i en kompis källare...

ska in och se på tradera efter retroväskan, låter spännande!
kram

Anonym sa...

Åh, den låten känner jag minsann igen, letat som en tok efter den, har den inspelat på ett urgammalt kasettband från när jag var liten. Vet du månntro vem som gjort originalet? Har bara lyckats hitta någon ny inspelning av Sarek.

organic-lizzi sa...

Grattis med "dokken"..
Dynetrekket var sååå kult:-)
Mannen ser virkelig lykkelig ut der han står..
Klart jeg husker sangen,men versene...Nei!!
Herlig dag&Stooor klem fra Randi

Maria sa...

Tror säkert att det blir snyggt med ballongbrallor av det snygga tyget!

Anonym sa...

Ja! Sånt påslakan hade jag med! Åh! Roligt att se det!

Isan

linnea-maria sa...

Åh, jag minns min barndom! Jag hade ett liknande påslakan, tyckte om att ligga och titta på detaljerna. Jag hade en grönblommig rullgardin också så morgonljuset var grönt i mitt sovrum. Provdockan är jättesnygg, lite industrikänsla. Jag har en ny och den är så plastig och tråkig men oh vad praktiskt det är när man syr!. Ha en fin vecka /linnea-maria

Anonym sa...

men hallå :-))
long time noo see ;-)
Hoppas att allt är bra med dig och de dina (?)
Jag hoppas på att komma igång med bloggandet igen, nu idagarna :-))
Puss&Kram

Brunkullan sa...

Härligt fynd!
Just det påslakanet hade en kompis till mig när jag var liten (ca 9-10 år). Jag minns att jag tyckte svamparna var så söta, och låg och pillade på dem när jag sov över:)

Susanne

Julias vita drömmar sa...

Hej hopp,

http://www.asaocharstiderna.com/

Här kan du köpa börsen, hon skickar den säkert till dig, hälsa från Julia!

Kram!

Anonym sa...

Oj mitt gamla påslakan! Vilken flashback, rakt in i flickrummet. Kudden/örngottet tjänstgjorde som gräsmatta då jag lekte med dockorna/barbie vill jag minnas.

Skatan sa...

Halloj. Tittar bara in för att säga hej och se vad du har för dig :)

kram,

A.

Anonym sa...

Men vad tråkigt, med Zeke!! jag som hade riktigt bestämt mig att jag skulle ha en bebis efter honom!!!
Kan man inte kolla upp honom då då?
Eller kanske bara vänta ett halvår, han kanske inte mognat ännu??
Jag håller tummarna iallafall!
Kram

Eva Agnes sa...

Grattis mtill den jättefina och relativt billiga provdockan.
Kramar och skön helg
Eva Agnes

färg o form sa...

Heej!! Vilken otrolig tur med dockan, kanoon.Din man ser nöjd ut i sin sång,roligt. Jag är nog som dig när det gäller att komma ihåg verser....hmmm. Må gott Hannah

Helene på Rörvik sa...

Hej och grattis till provdockan!

Kram Helene

Anonym sa...

Tack för att du lämnade en roligare kommentar än den innan, jag blev lite sårad av vad hon skrev faktiskt. Hon vet ingenting. Jo jag funderar på att plugga faktiskt, jag har sökt några utbildningar. Får se om jag kommer in bara! Kramar!

Madeleine sa...

Hej! Ja på Onsdag är ja hemma, Vart så arg när ja hörde att du vart hos oss två gånger å inte nån gång lyckades jag vara hemma! Hehe Men på Onsdag ska ja hålla mig hemma :) Ses då! :) Kram Madde

In my house sa...

Hej du,,, då gled jag in här av en slump... Och vad får jag se... Jooo en provdocka,,, som jag suktar efter,,, ett riktigt fynd!! Grattis =)

Kramar josse

Unknown sa...

Så fin provdocka,vilket fynd du gjorde!Påslakanet tycker jag är väldigt fint..ballongbrallor,ja varför inte*ler*På tradera har jag gjort en massa fina fynd..bla,snygga spetsgardiner billigt och bra!Ha en bra dag!

Kram Maria

Frida sa...

Hej!
Grattis till provdockan! Kanske ska gå in på tradera och kolla lite. Kul att jsg hittade hit till din fina blogg!
Kram Frida

Anonym sa...

Hej!
I ett sånt där fint påslakan har jag legat i när jag var en sisådär 6-7 år. :) Nostalgi på hög nivå.:)

Mvh Malin Inspiration & design

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...