tisdag 23 juni 2009

Amy Butlers tyger...

Jag har förälskat mig i Amy Butlers tyger. Amy Butler bor i USA och designar bomulltyger för kläder och hem. I USA är quilting ( lappteknik ) mycket större än här i Sverige och Amys tyger lämpar sig mycket bra för quilting.
Mönstren och fägerna är många och de går att kombinera i det oändliga.

Att sy ett överkast i lappteknik tar lång tid, särskilt om man vill handquilta, men det finns snabbare sätt på symaskin och den här hobbyn kan lätt bli som ett gift när man väl har börjat.
En sybåge är bra att ha om man vill ha ett bra grepp på arbetet.
Väskor...kan man ha för många? Nä knappast, det är så kul med väskor och såna kan man sy...
Jag har tagit hem lite tyger från Amy Butler i min nätbutik, men jag vill ha meeeer.
Amys hemsida
Annmarie

6 kommentarer:

Linn sa...

Underbara färger! Härligt med ännu mer glad design.

Viveka i Bläckhornet sa...

Det där blev man glad för. Det väckte mitt habegär...

Kram Viveka

Skatan sa...

Underbara färger och mönster!!! Jag instämmer :) De där blir man riktigt glad av!

Kram,

Anna

Anci sa...

Det är underbart vackra tyger ! Jag vill sy och sy nu.

Kram

Evas Bloppis sa...

Jättefina tyger med alla dess färgen .livar upp stämmningen bra bara att titta på bilderna .
Förstår att du vill ha mera :)

Kram Ewa

Anonym sa...

Till och med jag känner att jag vill ta tag i nålen, och det var längesedan jag gjorde något annat än att laga. /svägerskan :-)

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...