lördag 20 juni 2009

Nätbutik = Tamagotchi

Hej
Att driva nätbutik ( Broarne.se) som vi gör nuförtiden. Det är som att hålla en Tamagotchi vid liv.
Den äter länkar, och måste hela tiden muntras upp med fina sökord. Man måste ge den presenter i form av nya varor lite då och då. Annars så surar den och vill inte visa upp sig alls på sökmotorerna.
Jag trodde nog att jag skulle kunna sköta min nätbutik med lillfingret liksom, klia den på magen lite då och då, men det går den inte alls med på...
Men hur det än är med jobbiga småbarn, de är ju så roliga och inspirerande! :o)
Annmarie

2 kommentarer:

linnea-maria sa...

Vilken bra liknelse! Även om jag bara har en etsy butik som sover just nu så förstår jag att man måste hålla den alert. Kram /linnea-maria

Jennifers ting sa...

Lite som att ha en blogg fast det är såklart mindre arbete :)

Tycker du lyckas bra med både shopen och bloggen!

MVH
Jennifer

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...