Jag fick mitt nya nummer av tidningen ÅTER idag och i det numret fanns en fantastisk artikel med ett hus som jag verkligen skulle vilja bo i om jag skulle flytta en dag.
Kolla in detta! Som ett hus för Hober! Helt underbart med enbart naturmaterial. Det är ett ungt par i England som bor här med sina två små barn. De byggde huset på 4 månader till en ringa kostnad. Kvinnan är hemma på heltid och mannen jobbar halvtid så de har inte gott om pengar.
En bild inifrån huset och man ser alla fantastiska träpinnar som går kors och tvärs. Isolering av halm.
Här ser man konstruktionen innan huset var byggt. De har en hemsida med mer bilder och kontruktioner. Visst blir man väl sugen på att leva naturligt skogs-liv?http://www.simondale.net/house
Har ni upptäckt tidningen ÅTER? I den kan man hitta sånt som man alltid velat veta mer om:T.ex. Hur man bygger ett växthus av byggplast, att skaffa mjölkfår, att tova en hund, hur man sköter om ankor mm. mm. Ett forum för självförsörjning och alternativt boende på landet.
Den kostar 25 kr / nr och man sätter in för så många nummer man vill ha sen får man en påminnelse om att det är dags att betala in mer. Hemsida: www.alternativ.nu
Värt att prova ett nummer.
Annmarie






















