måndag 21 januari 2008

Tvärtom-tanten målar över det vita...

Hej
Idag kom jag igång igen och började måla det som ska målas här hemma. Men tvärtom mot alla andra så målar jag ÖVER de vita möblerna ibland.
Ett skåp som vi fått av svärmor, det har stått ute på logen ett tag men nu fick den komma in som tv-bänk. Den var inte så fin i vitt tyckte vi, så det blev min favorit-grå:
Jotun Lady sidenmatt färgnr. 2502-Y. Då smälte den in perfekt.Baksidan tog vi bort för att allt sladdtrassel skulle kunna orma sig in bakvägen. Här gömmer vi bla. dvd- och cd-spelare
Annmarie

12 kommentarer:

Sussie sa...

Stilfullt, skönt med lite tvärtemot ibland.

Anonym sa...

Vilket vackert skåp!
Och jag tycker jättemycket om grått, det blir säkert fint så!
Allt behöver inte vara vitt, jag drabbas ibland också av tvärtomsjukan..

Randi sa...

Åj-åj - va´ du är modig, som vågar visa att du målar över det vita ... *fniss*
Ursnyggt! Och så smart att plocka bort bakstycket.
Kram Randi

Smycka dig sa...

oj vad snygg skåpen blev, kul att allt inte behöver vara vitt jämt, utan ljusa färger är oxå sköna att se på
Kram
Lotta

Tonje sa...

for ett vakkert skap dere har fått! Det kommer til å bli ett vakkert smykke til deres stue=)

Skatan sa...

Toppen! Det kommer bli snyggt i grått. Det är för övrigt en underskattad färg!!

Kram.

Anonym sa...

Gud vilket snyggt skåp, passade ju jätte bra som tv-bänk. Ja visst är det skönt att våren är på väg. Förkylningen är bättre nu så det är skönt. Hade bra KrAM

Cecilia sa...

Jag blir säkert nöjd med den:) Tack för att du fixade den åt mig! Jaså vi missade sminkskolan, typiskt då! Det får bli nästa gång. Kram

Linn sa...

Hejsan!
Ja, jag försöker. Fast jag är väl inte faster upp i dagen ännu, eftersom att jag inte lyckas få mina "konstverk" godkända. Ja, jag har funderat på att ställa ut, jag har haft lite problem med att ha tid bara.
kram/Linn

Lova sa...

Jag gick faktiskt tillbaka till garnaffären som sålde mig mönstret och garnet, tanten där sa att den ju var en ganska stor modell.
Bergen-Belsen var ett koncentrationsläger där bland annat Anne Frank dog. Den mysko med annonsen tycker jag är varför resesällskapet ska vara exakt 150 cm... kanske för att testa hur lång man ska vara för att gå in i en av ugnarna... men usch, så gräsligt! Jag skulle inte svara!

Åsas Kammare sa...

Vad härligt med tvärtom tycker jag! Det blir för enahanda annars och så skönt när någon sticker ut och gör något annat! Vitt är snyggt men grått är ju väldigt läckert också.

Det blir ju jättebra det där.

Dubbelörn sa...

Jag är nog likadan, föredrar det varma pärlgrå istället för det hårda vita. De möbler vi målat har alla blivit ljustgrå 'ler*

Kram

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...