söndag 23 december 2007

Slipat inför julen

Hej igen, jo vi hann färdigt i rummet till julafton. Jag har haft så mycket att fixa med så jag har inte haft tid att blogga runt till er andra, efter jul ska det bli spännade att ta en runda och se vad ni hållit på med före jul. :o)
Ja då var det bara att sätta igång och slipa, det gick lite segt faktiskt. Men Mats var envis och han höll på ända till 2 på natten. Gammal lack är ju som bekant jobbig att få bort.
Här är golvet slipat och oljat. Bara att börja bära in möblerna.
Så här ser det ut nu när man kikar in i rummet. Vi är inte helt nöjda med möblerna, en del ska jag klä över med lösa överdrag i linnetyg.
Min målning och ett gipshuvud (kungen har vi bestämt att det är) ovanför.
Vi har köpt en Karl-Johansoffa av min kompis, lite överaskad blev jag när den kom hem. Jag trodde den var BLÅ-randig. Men den är GRÖN, nåja nu är den här och då får den vara grön då.
Hörnet med Mats alla instrument (han har fler), de är vackra tycker jag. Som ett stilleben.
Alla julklapparna är inslagna till slut, hittade roliga papper och snören mm. på IKEA.
Ovanför paketen sitter 3 mycket gamla målningar från Vietnam. Mats har jobbat i Vietnam under några år och dessa bilder är en present från någon långt där borta. De är mycket vackra tycker jag.
Pianot....det var tungt att skjuta ut och in. Men nu är det på plats igen, jag saknar kandelabrar på pianot. Ni kanske vet någon som har såna liggande?...
Nu firar vi jul! GOD JUL på er alla trevliga blogg-vänner. Jag önskaratt jag kunde bjuda hem er hela bunten på en jätte-julfest.
Annmarie

23 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att ni hann färdigt och så ljust och fint det blev. Ha en God Jul, Karina.

karinas.tradgardsblogg

Hem och Lycka sa...

Ojoj vad ni jobbat, vilket slit men vad bra det blev. Härligt! En riktigt god jul! kram

Madeleine sa...

Gud va fint det blev:)

organic-lizzi sa...

Så deilig å bli ferdig!
Skikkelig fint ble det..
Riktig god jul til deg og dine..
klem Randi

Goa sa...

SÅ otroligt fint det blev! Mycket stämningsfullt.
God Jul vill jag önska dig och din familj...
Varma Julkramar

Randi sa...

Så fint du får det och precis till jul!
Jag vill önska dig en riktigt skön och GOD JUL!
Kram Randi

Grindelunda sa...

God fortsättning. Härliga bilder från Ert härliga hem. Mvh/Gilla

Kerstinsdottern sa...

Jösses, vad ni har jobbat!
Jättefint och ljust blev det!
Slipa golv är ingen höjdare.... men nu har ni gjort det och allt är på plats....nu kan ni bara njuta!

Hannis sa...

Men oj! Ni har verkligen slitit!
Det blev jättefint!
Önskar dig en God fortsättning/Kram Hannis

Gry sa...

Första gången jag besöker din blogg. Jättefint hus ni har; känner atmosfären ända hit...

Kommer garanterat tillbaka!

God fortsättning

Färjtorp sa...

Så härligt att ni hann färdigt! Och det ser så mysigt ut när man kikar in!!
Kram Johanna.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt det blev med det nya golvet! Vi slipade på landet ett gammalt grangolv, och det blev också så där ljust och fint som erat blev!
Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig!
Kram
Marie

Ljuva ro sa...

Oj vad ni jobbat! Så mysigt det blev! Den där pakethögen skulle jag vilja dyka ner i! God fortsättning!

Skatan sa...

Bra jobbat! Kan du skicka över Mats när han har vilat upp sig? Han verkar bra att ha minsann ;-)

Godkväll!

Sussie sa...

Gott nytt år till dig och familjen stor kram.

organic-lizzi sa...

Riktig godt nytt år til deg!!
Klem Randi

Smycka dig sa...

Hej vad fint det blev, ljust och hemtrevligt, instrumenten är vackra att se på, som egna konstverk..
Gott nytt år på er
Kram Lotta

Anonym sa...

Så fint det blev! och vilken härlig samling med instrument, vi har också några men mest trummor eftersom mannen är trummis. Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag er!

Maria sa...

Underbart rum!!!!!!!

Lisas torp sa...

Vilket härligt rum ni har! Vilken harmoni och atmosfär! Ger en kreativ känsla med alla målningar och instrument!
Golvet blev ju jättefint!
Ett riktigt gott och kreativt år 2008 önskar jag dej!

Kram

Lisa

WhiteVintageDreams sa...

Hoppas att ni haft en bra julhelg! Å att ni hunnit njuta efter allt slit :). God fortsättning!
Kram

♥ Pia... sa...

Vad fint allt var...hoppas det blev en lyckad helg..och go fortsättning på det nya året...PIA

sabina sa...

Ert vardagsrum blev jättefint!

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...