Välkommen till min blogg, den heter Broarne för att jag driver en webb-shop med samma namn.
söndag 14 oktober 2007
fredag 12 oktober 2007
Fågel Fenix i det Blå rummet
Jag har städat upp i ett av rummen på jobbet, i min butik Broarne alltså. Därför kan jag visa lite bilder därifrån. Det är 1700-talstapeter i rummet och de är blå-vita därav namnet " Blå rummet". Här är det övervägande blått och vitt och lite romantiskt känsla.
Här är han Fågel Fenix, söt lite fågel som jag föll pladask för på mässan i år. Han är klart värd sina 20 spänn.
Köksavdelningen med gamla paradhanddukar, kockums blå-vit och ett nytt diskställ.
Nysliver är ögongodis för mig, tillbringare med blå motiv. Ser ni Fågel Fenix på bilden?
Öppen spis är tacksamt för känslan i rummet. Hästen från Viveca i Vänge. Fågelbur från Madame Stoltz.
Gamla vackra nattsärkar på väggen, nya saker i hyllan.
Ja då var det bara 3 rum kvar att visa, när jag har röjt upp lite där...
Annmarie
Här är han Fågel Fenix, söt lite fågel som jag föll pladask för på mässan i år. Han är klart värd sina 20 spänn.
Köksavdelningen med gamla paradhanddukar, kockums blå-vit och ett nytt diskställ.
Nysliver är ögongodis för mig, tillbringare med blå motiv. Ser ni Fågel Fenix på bilden?
Öppen spis är tacksamt för känslan i rummet. Hästen från Viveca i Vänge. Fågelbur från Madame Stoltz.
Gamla vackra nattsärkar på väggen, nya saker i hyllan.Ja då var det bara 3 rum kvar att visa, när jag har röjt upp lite där...
Annmarie
torsdag 11 oktober 2007
Pippi på staket
Usch! Vilket väder, här har det regnat idag, inte snöat. Jag föredrar faktiskt snö framför kallt regn. Men det är skönt att vara inne när det är busväder ute, man känner att man har rätt att hålla sig inne. Idag visar jag mitt fågelhuvud på staketet. Han har stor näbb och boll på huvudet, den här arten finns helt säker inte i Sverige. Han är gjuten i betong och sen patinerad med kopparsulfat för att bli lite "ärgig". Jag gick en sommarkurs ( en vecka ) i skulptur på Skinnskattebrgs folkhögsskola och då blev han till, det är så himla billigt och bra att gå på kurs på folkhögsskolor, prova det!
länk till Skinnskattebergs folkhögsskola
Jag är mycket försiktig med sk. trädgårdskonst det kan lätt blir för mycket krims-krams i trädgåden tycker jag, men nån grej är helt OK.
Och Ni!!! det drar ihop sig till halloween...kolla Smegols hem där finns det dräkter, någon passar säkert dig! :o)
Annmarie
länk till Skinnskattebergs folkhögsskola

Jag är mycket försiktig med sk. trädgårdskonst det kan lätt blir för mycket krims-krams i trädgåden tycker jag, men nån grej är helt OK.
Och Ni!!! det drar ihop sig till halloween...kolla Smegols hem där finns det dräkter, någon passar säkert dig! :o)
Annmarie
onsdag 10 oktober 2007
Var är tvålen broder?
Vårat badrum är verkligen inget man visar upp på en inredningsblogg...Vi har inte gjort någonting åt det sen vi flyttade in här. Det är våtrumsmattor på väggarna i imiterat kakelmönster i knallgrönt, mattan är enfärgat knallgrön...urrk
Någon dag kommer vi att göra något, det är jag säker på. Det här är bilder på tre olika badrum jag skulle vilja ha. Jag har hittat dem på webben.
Härlig utsikt, fristående badkar i vitt är så frächt.
Lejontassar och espandrillos, oljemålning med samma ljusblå ton.
Här är favoriten, vilken balja! Såna där fönster har vi, men det verkar lite trist utan vatten, undrar om man får fylla på med vattenkannan...
Mera höststädning i trädgården väntar nu. Bye bye!
Annmarie
Någon dag kommer vi att göra något, det är jag säker på. Det här är bilder på tre olika badrum jag skulle vilja ha. Jag har hittat dem på webben.
Härlig utsikt, fristående badkar i vitt är så frächt.
Lejontassar och espandrillos, oljemålning med samma ljusblå ton.
Här är favoriten, vilken balja! Såna där fönster har vi, men det verkar lite trist utan vatten, undrar om man får fylla på med vattenkannan...Mera höststädning i trädgården väntar nu. Bye bye!
Annmarie
tisdag 9 oktober 2007
Tisdagstema: Vårda
Dagens tema: Vårda...
Våra djur vårdar vi väl, här ligger Meo och Shawnee och sover tillsammans på soffan i köket.
Meo är en Maine Coonkatt min hemsida för katterna är här Shawnee är en Whippet.
Vi är dåliga på att vårda våra bilar, de får knappt olja och vatten ens, men de är snälla och går och går ändå. Audi 100 har vi fastnat för, billiga att köpa ( ingen vill ha dem ) den här köpte vi för 5000kr. Stor och rymlig, rostar inte (galvaniserad plåt ).
Vi hörs!
Annmarie
Våra djur vårdar vi väl, här ligger Meo och Shawnee och sover tillsammans på soffan i köket.
Meo är en Maine Coonkatt min hemsida för katterna är här Shawnee är en Whippet.
Vi är dåliga på att vårda våra bilar, de får knappt olja och vatten ens, men de är snälla och går och går ändå. Audi 100 har vi fastnat för, billiga att köpa ( ingen vill ha dem ) den här köpte vi för 5000kr. Stor och rymlig, rostar inte (galvaniserad plåt ).Vi hörs!
Annmarie
måndag 8 oktober 2007
Inredningsbilder
Jag hittade en massa fina bilder på en sida som jag skulle vilja visa er, ni kanske har sett dem redan men för mig är de nya. Det är en fransk firma som säljer inredning, det ser inte särsklit billigt ut men titta kan man ju alltid, och inspireras...Blanc Divoire heter den.
Härliga silkiga täcken, såna kan man faktiskt hitta ibland på loppis, tunga vaddtäcken med rött silkigt tyg.
Badrum ute på gräsmattan. Såna där jalusidörrar är så himla snyggt.
Fin våg, väggen är rätt med små hyllor på.
Sova ute...nja tänk om det börjar regna då...
Skrivbord med massa smålådor, här kan Emils mamma sitta och skriva i den blå skrivboken.
Fin säng och sängborden...
Nu är det brittsommar...härligt!
Annmarie
Härliga silkiga täcken, såna kan man faktiskt hitta ibland på loppis, tunga vaddtäcken med rött silkigt tyg.
Badrum ute på gräsmattan. Såna där jalusidörrar är så himla snyggt.
Fin våg, väggen är rätt med små hyllor på.
Sova ute...nja tänk om det börjar regna då...
Skrivbord med massa smålådor, här kan Emils mamma sitta och skriva i den blå skrivboken.
Fin säng och sängborden...Nu är det brittsommar...härligt!
Annmarie
söndag 7 oktober 2007
Tillbaka till verkligheten
Vi har en bra ide som jag kan rekomendera er som har mycket som ni vill göra åt huset och tomten. Vi är fyra familjer som har bestämt oss för att ses 4 ggr/sommar och hjälpa varann. Vi får en hel lördag var och alla ställer upp och jobbar med vad vi vill ha gjort, stort som smått. I lördags var det vår tur och grabbarna mockade ut hela våran ladugård inför vintern när fåren ska in igen. Vi äter, snackar och dricker vin också..
Tre stolta grabbar som hänger på greparna efter ett dagsverke.
Jag fick lust att visa lite butiksbilder idag också, det här är det "svarta rummet", jag har 5 olika rum. Här är det mörkare färger som gäller, på väggen hänger en handmålad tapetvåd på linneduk.
Här är en närbild på tapeten, handmålad av Viveca i Vänge. Ny alltså, men den är så otroligt välgjord så alla tror att den är antik.
Jag har använd lite gamla dörrar och sånt till inredning. Jag blev inspirerad av någon på bloggen och köpte in vita Cyklamen. Ljuvliga! Gammalt handkolorerat porträtt med urtjusig ram. Jag blandar gammalt och nytt friskt.
Lite mer från "svarta rummet" antik stol men nya krukor. Hyllor av gamla golvplank och rostiga konsoller från Idé Box. Rutorna på väggen är armeringsmattor, jättebra att hänga upp grejer på.
Ha det så bra, vi hörs
ps. Tack för alla fina kommentarer om min dotter Cecilia, hon läser dem noga åxå...ds.
Annmarie
Tre stolta grabbar som hänger på greparna efter ett dagsverke.
Jag fick lust att visa lite butiksbilder idag också, det här är det "svarta rummet", jag har 5 olika rum. Här är det mörkare färger som gäller, på väggen hänger en handmålad tapetvåd på linneduk.
Här är en närbild på tapeten, handmålad av Viveca i Vänge. Ny alltså, men den är så otroligt välgjord så alla tror att den är antik.
Jag har använd lite gamla dörrar och sånt till inredning. Jag blev inspirerad av någon på bloggen och köpte in vita Cyklamen. Ljuvliga! Gammalt handkolorerat porträtt med urtjusig ram. Jag blandar gammalt och nytt friskt.
Lite mer från "svarta rummet" antik stol men nya krukor. Hyllor av gamla golvplank och rostiga konsoller från Idé Box. Rutorna på väggen är armeringsmattor, jättebra att hänga upp grejer på.Ha det så bra, vi hörs
ps. Tack för alla fina kommentarer om min dotter Cecilia, hon läser dem noga åxå...ds.
Annmarie
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
REA på plastmattor!
Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...