fredag 20 februari 2009

Vad man kan hitta om man går bakom huset...

Jösses!
Sotarn kom in och sa: Vet ni om att ni har 1 meter långa istappar på huset?
Hur kan det blir så? Har det med isoleringen på vinden att göra? Jag har för mig att det är så.
Jag har aldrig sett så långa istappar på ett vanligt hus.

Man kan smida många onda planer med is-missiler bakom huset. Men jag ska inte dra såna idéer här på bloggen, jag är inte säker på att de går hem... :o)
Men i morgon ska de ner, så inget händer.
Annmarie

6 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Ja, jösses vilken tur att sotarn såg istapparna, det kunde ju verkligen ha gått illa.
Har besök din blogg ett antal ggr men minns inte om jag kommenterat ngn gång.
Gillar verkligen din nätbutik!
Ha en trevlig helg!
Kram Anna

Skatan sa...

Ja du, de där är lite farliga när de lossnar. Då vill man inte vara i närheten!

Tack för utmaningen. Skall se vad jag hittar i min mapp...får se om den går att publicera ;-)

Önskar en riktigt skön helg.

Kram till dig!

annashusidingtuna sa...

Hej!
Det är facktiskt bara undersköterska som jag ska bli, hu vilket ansvar att vara sjuksköterska med alla mediciner och sånt.
Kram Anna

Anonym sa...

Men gud vilken otur du har med katterna, såg inte uppfödaren det då INNAN hon skickade katten...eller du var där och kollade?
Hoppas att denna är ok nu då!
Jag kommer gärna förbi till sommaren, så äter vi lite surströming :-)

Linn sa...

Det är sådant som man bara kan hitta på landet! Mormor hade något liknande förut, och visst är det häftigt! Vad kul att du börjat komma igång med bloggen lite igen, det är efterlängtat!

Anonym sa...

Ennu längre istappar hadde vi här, inte långt ifrån Oslofjorden!

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...