onsdag 26 september 2007

Inredning

Hej, idag ska jag åka till jobbet och ta emot ett gäng pensionerade sjuksystrar i butiken som ringde igår och ville komma. Sen ska jag fortsätta att rensa ogräs och snygga till i visningsträdgården inför vintern. Det jobb jag gör nu har jag igen sen till våren då allt ska göras på en gång. Det är en mulen dag idag och jag hoppas ett det inte kommer att börja regna...Glasampel med en sista sista rosa pelargon från utekrukan, den här ampeln kan man både ha blommor och värmeljus i. Den är etsade blomrankor på den.
Olivtvål...mmm...så himla skön att använda för den som har torra händer, återfettar. Gamla korgar är sååå dekorativa, det gör inget om de är lite sönder.
Gamla tidens paketsnören, kan man ju ha till nästan allt...de gör liksom pricken över i:t ibland. Nyckelbrickor kan man göra av nästan vilken träbit som helst...det finns så många bra pennor numer som fäster på allt.
En krans av ljung och mossa, mycket hållbar om den får vara ute.
Krans av renfana, den blir gulbrun ganska snabbt men det är fint det också...
Jättesöta kort med tecknade barnhuvuden, gammeldags liksom, man får tillbaka något minne av gamla bokmärken mm.
Ha en skön dag idag och kom gärna tillbaka hit, I love you!...

19 kommentarer:

Lova sa...

Pappa lärde oss, från späd ålder, att svara "pappa" på frågorna "Vem är bäst i hela världen?" och "vem är bäst i norra Europa?"
Först långt senare lärde jag mig vad Europa var för nånting. Men du har rätt, det räcker inte.
Då bokar jag tågbiljetter!

NICOLINAS BONING sa...

Olivtvål ska jag prova redan nu eftersom händerna har börjat "torka"...fniss...
Vilka vackra kransar, jag är lite avis på er som är så duktiga på att göra olika såna;-)
Kram/Birgitta

Lilla Blanka sa...

Åh, en sån ljungkrans vill jag ha! Det ser svårt ut, men jag skall nog göra ett försök ändå. Har du några tips på hur man får den sådär fin? :) och mossan hur fäster man den.. :o
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Jag kommer ihåg hur mycket jag tyckte om bokmärkena med barnhuvuden, när jag var liten! Korten påminner verkligen om de...

WhiteVintageDreams sa...

Åh, vad fint...men hur i hela skogen gör man såna kransar ;)? Jag är nog hopplös *fniss*.
Jag tycker oxå om gammeldags snören...köper de, men kommer aldrig på vad jag ska göra av de *skratt*.
Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken jättefin blogg du har!
Och vilken härlig krans med ljung, en sån skulle man ha...
Kommer gärna tillbaka hit och du får jättegärna länka till mej,det är bara kul, så gör jag detsamma.
Kram
Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Glömde ju säga en sak... jag gillar också virkning, och du...
jag gillar verkligen din matta, tror att jag ska börja med en sådan. Känner just nu en sprudlande lust till detta.
Jippii!!
Kram igen
Marie

Anonym sa...

Hej
Och tack för "titten" hos mig,
du har ju själv en fin blogg du med:)
Vad vackra dom där kransarna är.
/S

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka vackra ting och kransar och snygga foton!! Mari.

linolin sa...

Hej!
Jätte fina kort, vilken fin bild på dig och Ella.
Vi hörs Maria

Sallys hus sa...

Hallå o tack för ditt besök hos mig!!
Du va du har det mysigt!!!
Här fanns många vackra bilder att bli inspirerad av.
Hit kommer jag tillbaka.

Mitt första arbete var hos en man som heter Per-Ole Björkli.
Jag sydde ullunderkläder som levererades till ett företag som hette Gryningen.
De kom på nåt sett från början från Järna. Både Per-Ole och hans fru var utbildade lärare i Järna.
Han tog mig med dit en dag. Vi besökte skolområdet och Vidarkliniken...Det är en av de märkligaste, lugnaste och vackraste platser jag någonsin besökt!!
Det var en härlig dag...för ca, 16 år sedan....han var en mycket speciell man och jag tänker ofta på honom fortfarande......

Kram Katarina

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilket udda sällskap , pensionerade sjuksystrar ;o)
Vilka fina kransar du har gjort . Jag har piffat till några krukor vid entréerna hemma hos mig i dag . Men jag vet inte , de känns lite juliga ! Ha det gott ! Kram Lotta

Engsroom sa...

Vilka härliga kransar!
Gillar sånna gamla snören också har blått och vitt.
Kram Ella

Hulda sa...

Så koselig innlegg hos deg i dag! Jeg falt for bildet med alle de fine båndene, korset og vedbod-skiltet. Så fint det var! Nydelige bilder av små barn også, og såpen ser veldig god ut!

Kerstinsdottern sa...

Om du går in på http://vimsig.com/tisdagstema/
så kan du läsa om vad Tisdagstemat är!
Varje tisdag får man ett ord, som man ska tolka på sitt eget sätt, med sin kamera... det kan ju bli vad som helst, alla tolkar olika... och det är det som är så skoj!
Jag har bara varit med i 4 veckor... och jag fattar inte varför jag inte hakade på detta tidigare, för det är så himla roligt! Jag längtar redan till nästa tisdag! Ha det bra!

Magdalena Martin sa...

Du har påmint mig om en sak...olivtvål är inte bara till för utsmyckning och härlig doft *skratt* nu ska jag genast bryta förpackningen på en av mina för att rädda mina sargade målarhänder :)
Må så gott!
Magdalena

Anonym sa...

Precis vad jag tänkte innan jag läste vad du skrivit... Bokmärken, tror jag har några mycket snarlika. Jättesöta är dom hursomhelst

Maria sa...

Jag älskar sådana där randiga paketsnören!!

Anonym sa...

Himla har massvis med fina tvålar. Och badrumsartiklar över huvud taget som är kanon.

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...