lördag 24 maj 2008

Hantverk i tovat.

Hej
Jag har en god vän som är "tovnings-mästare". Hon har så himla roliga och fantasifulla ideér. Lille-Mor heter hon och jag måste visa en del av hennes alster som hon har lämnat in i min butik.
Burkar i filt, massor med sömmar, broderat och klippta blommor i filt.Vad ska man ha dem till? Ja, man kan nog komma på den ena ideén efter den andra ellerhur?Ytterkruka, pennställ eller att samla småsaker i.Servetthållare med nyponrosor.
De är ju så naturtrogna .Krullig ullring.Vallmoblommor i tovad ull med en fräck piprensare till skaft.
Evighetsblomma som inte vissnar i första taget.
Vackra...och roliga.
Annmarie

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så mycket vackert i ull, blommorna ser verkligen naturtrogna ut...och blusen du sytt, så sommarfin!!! Ha en skön Helg!

Anna sa...

Evighetsblommorna var ju fantastiska!

MODERN COUNTRY sa...

Så utrolig vakkert dette var. Er så glad i det helt spesiele, og dette berørte hjertet mitt. Underbart!!

Aina

Gårdsromantik sa...

Så otroligt vackra sake hon tovar!

Kram Maud

Mjuka sa...

ljuvligt. älskar tovat!!!
kramar malin

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka härliga saker!
Vad duktig hon är!!

Kram Annica

Anonym sa...

Såna blommor vill jag ha :) Vet du, Peter mailade idag och sa att jag får åka till turkiet på en mindre tävling 15-29 juni om jag vill. Shit hoppas jag får ledig nu då, nu blev det nervigt. Kram

Unknown sa...

Åhh,så många vackra saker hon gör,tycker väldigt mycket om dom söta burkarna och dom söta tovade små ringarna..för att inte tala om dom vackra vallmoblommorna,så förtjusande!=)

Kram Maria

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...