fredag 19 oktober 2007

I begynnelsen var intet...

Kliar det inte i fingarna...? Här finns det något att sätta tänderna i.....tänk att få sätta ner foten här och sen.....få använda huvudet och låta ideérna komma. Att som människa få lov att använda hela sin kropp och alla sinnen, att från grunden få bygga en plats på jorden där man trivs....är det inte underbart?


Vill ni kolla på mer rum? Välkommen in på Abandoned rooms
Jag vill visa något eget också, här är mitt flaskskepp. Det är inte många prylar i mitt hem som jag är rädd om egentligen, men här är en i alla fall. Den är tillvekad av en sjöman som heter Willy Ehler, flaskan är en ättiksflaska, modell större. Jag vet ganska säkert att jag aldrig kommer att få tag i en sån här igen om den går sönder för han har slutat att göra dem för länge sen. Den är underbar helt enkelt...
Annmarie

17 kommentarer:

Randi sa...

HELT UNDERBARA BILDER!!!
Visserligen blir jag inte sugen - inte ännu i alla fall.

Jag flyttat och renoverat i hela mitt liv, men nu bestämt att jag ALDRIG mer ska flytta. Nu har jag hittat mitt Paradis.

Men jag måste erkänna att jag är l..i t..e orolig för att den där tarmen ska väckas till liv igen. Det är ju både utmanande och stimulerande...

Anonym sa...

Vilken jättesöt flaskbåt :-))
Men göm undan den om du ska ha en oriental i huset ;-)
Bilderna du visar,påminner ganska mycket om hur det ser ut hemma hos oss just nu :-0
Tänkte faktiskt vara lite seriös i dag och visa..mörka&suddiga kort hemifrån mig :-))

Cecilia sa...

Ja den är riktig, har planterat den själv. Riktigt seg har den varit, blomman kom för en månad sen kanske. =) Ja min kamera är underbar! Den där flaskbåten känner jag mycket väl igen, den har vi haft länge länge. Kram

Handplockat sa...

hel härliga bilder

ha en go helg

faster atta sa...

Hum...jag känner igen mej där!! Vi har ju precis renoverat hela huset och byggt ut och under en tid så såg huset värre ut än vad dina bilder visar!!! Men visst är det härligt att få sätta tänderna i något och göra som man vill.

kram

WhiteVintageDreams sa...

Hmm...just nu skulle jag inte orka renovera de rummen *skratt*...men visst skulle det bli tjusigt med den takhöjden ;).
Vad kul att du fastnat för en flaskbåt :). Ja, de kan nog vara svåra att hitta.
Jag fastnade för din butik :). Jättefint, hoppas att du visar mer snart!
Trevlig helg!
Kram

Nygammalt sa...

Din blogg är bara sååå fin! Det kommer att ta ett tag innan jag har hunnit gå igenom dina fina inlägg! Kram.

Anonym sa...

Hej! Tack för besöket i min blogg! Din blogg är jättefin, jag länkar dig gärna.

MiaMaria sa...

Det var inte lita att göra på dessa bilder men ack så vackert ändå....
Sjäv tycker jag man aldrig blir klar i sitt hem... Alltid är det något nytt projekt på gång och det värsta är att det är jag som alltid drar igång dem.

Trevlig helg på dig!
Miamaria

Ljuva ro sa...

Häftiga bilder!!! Och det där lilla flaskskeppet får du som sagt vara rädd om!

Ardisia sa...

Fina bilder! Flaskskeppet är verkligen fin. Va rädd om det!

Ha en trevlig lördag! Kram

Hilsen fra landet sa...

Wow! Vilken link! Underbar blogg... jag återkommer definitivt!

Skatan sa...

Men så häftigt! Ja, det där stället skulle jag gärna villa ta tag i...

Trevlig lördag. Nu måste jag läsa om husmodern i cyberspace. Det låter intressant :)

Trevlig lördag och kram!

Lilla Blanka sa...

Ja det är inte annat än det kliar i fingrarna :) Riktiga inspirationsbilder för mig, för andra skulle säkert bilderna orsaka en smärre hjärtattack, men ser man möjligheterna så är de ju helt underbara...
Kram

Älfgärdet sa...

Åh jag blir alldeles som besatt, det är nåt trollskt - övergivet som sätter igång något inuti mig.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det härligt när man får fritt utrymme för sina ideer!!
Och det får man ju här...
Kram
Marie

Eva Agnes sa...

De övergivna rummen kittlar fantasin och längtan efter VAD??
Underbara bilder att drömma om.
Kramar Eva Agnes

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...