måndag 1 oktober 2007

Mitt fynd

Idag vill jag visa mitt fynd hos Viveca. En fin kista med perfekt patina och i rätt färg. Det luktar malmedel i den så den har säkert förvarat textilier. Jag har inte själv bestämt vad den ska innehålla sen, men den lär nog bli full. Den ska i alla fall stå i vardagsrummet sen när vi har fixat till där, vi har tänkt att byta golv och måla om. Limfärg på väggarna med kimrök-pigment blir ungefär den här gråblå nyansen.Lagom mycket nött på locket
Gulligt lås som ett hjärta, nyckeln saknas.
Det finns två innerfack i den. En i locket listigt fastsatt med ett litet lås och en på sidan för småsaker. Ni kan väl nästan känna nu hur det stinker malmedel när den står öppen...den måste skuras ur. Priset blev 400 kr okej ellerhur?

11 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Ja, vilken vacker kista! Fin färg också, den kommer nog passa fint i rummet.
Kram

Mikkeline sa...

For en nydelig kiste! Jeg likte både form, farge og pris. Og så det nøkkelhullet da, artig! Kjenner jeg blir litt dårlig fordi jeg gikk glipp av to auksjoner forrige uke, -men det kommer vel nye sjanser.
Ha en fin uke!

Bestefars Verksted. sa...

Så fin den var,akkurat passe slitt !! Kjempefint nøkkelhull.....artig ! Gleder meg til du skal vise rommet,med kisten til pynt...hihi.. :)

Madeleine sa...

Jag har ingen aning vad jag ska ha på mig. Blir nog jeans å nån tröja!=) Enklast så! hehe. Ligger nedbäddad i soffan med feber å en himla förlylning. :( Slog till idag när ja va i västerås, helt plötsligt bara så nu ligger jag här:(:(

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Jättefin kista och vilka finesser ! Jag har loppisfyndat lite roliga saker med . Kram Lotta

Maria sa...

Jättevacker kista! Du behåller väl färgen!!? Och låset var så vackert!

linolin sa...

Hej!
superfin kista, men hos dig och Viveca hittar man alltid något ur snyggt. jag måste ta mig ut till dig någon dag och titta vad du har för fint.
Kram maria

Hulda sa...

Så fin kiste! Veldig søtt med det hjertenøkkelhullet også. :)

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fin..perfekt shabby och allt..och priset var ju perfekt det också..lyckliga du..
Kram Anette

Anonym sa...

Hej,Tack för att du tittade in på mitt växthus, nu har jag tittat på ditt växthusbildspel, helt enormt projekt, fint blev det.
Jag har länkat till dej för jag ska komma in fler gånger och titta på dina fina sidor.

Hälsningar
Sanne

Anonym sa...

Du kanske redan hunnit skura ur kistan? Annars kan du testa att ställa en skål/tallrik med vanligt bikarbonat (eller bakpulver) i botten på kistan. Ättika tar också bort dålig lukt men då kan det ibland lukta ättika ett tag istället.

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...