söndag 7 oktober 2007

Tillbaka till verkligheten

Vi har en bra ide som jag kan rekomendera er som har mycket som ni vill göra åt huset och tomten. Vi är fyra familjer som har bestämt oss för att ses 4 ggr/sommar och hjälpa varann. Vi får en hel lördag var och alla ställer upp och jobbar med vad vi vill ha gjort, stort som smått. I lördags var det vår tur och grabbarna mockade ut hela våran ladugård inför vintern när fåren ska in igen. Vi äter, snackar och dricker vin också..Tre stolta grabbar som hänger på greparna efter ett dagsverke.
Jag fick lust att visa lite butiksbilder idag också, det här är det "svarta rummet", jag har 5 olika rum. Här är det mörkare färger som gäller, på väggen hänger en handmålad tapetvåd på linneduk.
Här är en närbild på tapeten, handmålad av Viveca i Vänge. Ny alltså, men den är så otroligt välgjord så alla tror att den är antik.
Jag har använd lite gamla dörrar och sånt till inredning. Jag blev inspirerad av någon på bloggen och köpte in vita Cyklamen. Ljuvliga! Gammalt handkolorerat porträtt med urtjusig ram. Jag blandar gammalt och nytt friskt.
Lite mer från "svarta rummet" antik stol men nya krukor. Hyllor av gamla golvplank och rostiga konsoller från Idé Box. Rutorna på väggen är armeringsmattor, jättebra att hänga upp grejer på.
Ha det så bra, vi hörs
ps. Tack för alla fina kommentarer om min dotter Cecilia, hon läser dem noga åxå...ds.
Annmarie

13 kommentarer:

Madeleine sa...

Gud vad fina alla saker är! Man blir sugen på att handla å göra om helt hemma när man ser allt fint;)

Ljuva ro sa...

Men vilken mysig butik du har! Gillar mixen av gammalt o nytt! Kanonidé att hjälpas åt, det blir ju så mycket roligare! Ska framföra idén till våra vänner!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilken spännande butik du har , den låter stor oxå ! Skulle vilja se den och låta mig inspireras mer . Bra ide´ med att hjälpas åt ! ha det gott / LOtta

Dubbelörn sa...

Länkar gärna till dig, du har en en helt underbar blogg, med en massa godbitar!

Kramar

Dubbelörn sa...

Vilka underbara saker, kanske ska ta en biltur bort mot dig också *ler*.

Jobbdagen var ju också en härlig idé, roligare att jobba tillsammans o så lite vin som avslutning låter toppen!

Kramar

NICOLINAS BONING sa...

Vilken otroligt vacker tapetvåd!
Vad spännande din butik ser ut att vara;-)
Jag har faktiskt läst i någon tidning om ett annat gäng son gör som ni med att hjälpa varandra...kul att det funkar på fler ställen.Men dom "orkade" inte dricka vin och äta middag efteråt utan var och en gick hem till sitt...
Kram/Birgitta

smultrongården sa...

Din idé har jag också fört på tal. Tror faktiskt att den kommer att bli av inom en rimlig framtid. Mycket smart!!
Kanon kul att se från din affär. Ser att du också beställer från Miljögården.
Trevligt att se så "levande" bilder!! Eva

Skatan sa...

Ja men kära nån! Jag blir bara så glad : ) Får jag länka tillbaka? Jag gör det så länge och så får du hojta om du misstycker : ) Då ändrad jag bums!

Kram!

Anonym sa...

Den handmålade tapeten....så vacker! jag önskar att jag kunde göra ett besök i din butik.....det är så rofyllt och vackert....vem vet, kanske Clara dyker upp en dag :)
Den där idén med att hjälpas åt familjer/grannar emellan var ju smart grej....allting går ju lättare när man hjälps åt!!!
Vilka söta döttrar du har...både den lilla och den stora...brås de på sin mamma, tro:=)
Ha det så bra nu och lycka till med dina projekt!!!! Kram

Anonym sa...

Himmel, vilken mysig butik du har!
Och den handmålade tapeten... jösses så fint...

Kul att du gillade kattgrytlappen! Självklart kan du beställa en om du vill! Tala bara om vilka färger du vill ha, så sätter jag fart på virknålen!

Lilla Blanka sa...

Vilken trevlig grej att ses några familjer och jobba hos varann och sedan mysa med lite mat och vin!
Ditt svarta rum ser jättefint ut, ser fram emot bilder på de andra rummet ;)
Kram

Anonym sa...

Va bra att kunna ta hjälp av varann!..vilka fina bilder du visar från din butik! Jättekul att få se! ..så fint med den handmålade tapetvåden!

Anna sa...

Vilken intressant idé om det där med att hjälpa varandra en dag i månaden. Då blir ju det grova jobbet mycket roligare! Värt att tänka på!

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...