torsdag 18 oktober 2007

Är vi Husmodern i cyberspace?

Jag har lyckats komma över flera packar med gamla veckotidningar. Välbevarade, inte ens korsorden är lösta eller mönster urklippta. Jag har hundra ideér nu, (minst) vad jag ska använda alla dessa roliga bilder till. Återkommer säkert till det sen...
Men det slog mig när jag bläddrade i dem att det som skrivs är ganska lika det som vi pratar om här på lantlivs/inredningsbloggarna, bara i en annan tappning.
Här har vi en jättesöt flicka, prinsessan Christina målad av Einar Nerman, ni vet han som gjort tändstickspojken...
Här visar vi dukning, porslin och broderier.
Trädgård förstås och barnen som behöver påta redan som små.




De här spisarna ser ju ut att komma från den där tiden då tidningarna gavs ut men de är helt nya och finns i 4 färger till, det finns kylskåp åxå, läckra va! Big Chill heter de som tillverkar.
Vi hör i morgon kära bloggvänner!
Annmarie

24 kommentarer:

Anonym sa...

Ooohh vilka fina spisar :-) Den gula skulle sitta finfint i mitt blivande kök :-)
Jag gick frbi en antikaffär för några veckor sedan och hittade en nästan decimeter tjock,STOR gammal inbunden bok,så där härligt sliten,med Allers från början av 1900-talet..så jättekul att läsa :-)) (och såå snygg att ha framma)..hmm kanske skulle ta några bilder på den och lägga ut :-)
Kram
Rebecka

Randi sa...

Men så läckert! Rena skattkistan!!!
Spisarna är hur läckra som helst. Utveckligen går verkligen i cirklar - inte bara rakt fram som vi tror.
Vi får väl se mer?

NICOLINAS BONING sa...

Hemska tanke!!! Menar du att vi sitter fast i det tänket som fanns då med manliga/kvinnliga ideal?
Nää...jag tänkte väl det...fniss...vi utövar ju bara våran hobby som ju är inredning,styling mm;-)
Vilka spisar, supersnygga alltså!
Kram/Birgitta

"M" sa...

Vilka häftiga spisar...de skulle ju gå hem idag med...mvh "M"

Anonym sa...

*generad*
Tack så jättemycket Annmarie :-)

Cecilia sa...

Hej mamma! Ja hon verkar lite tokig =) men hennes blogg var rolig. Fina halloween grejer! Ska kanske skaffa några dräkter till Silene och Confucius. Ja visst är det skönt med ny vinterjacka, nu slipper vi frysa. Kram

faster atta sa...

Mm, gillar spisarna! Min lillasyster skulle bli salig över en sån, ska ta och tipsa henne...

linnea-maria sa...

Visst är det kul med gamla tidningar. Om du inte vill klippa i dem kan du ju alltid scanna av sidorna och använda det istället. /linnea-maria

inspired and handmade sa...

Visst är det roligt! Jag har också några gamla husmodern...de är underbara! Ha det gott! kram Veronica.

Anita sa...

For en spennende blogg du har!! Ja det er et får eller en sau som vi sier, men jeg syns den ser ut aom en lett blanding jeg da!!

Malin sa...

Hej, Kul att man kan tipsa! Och jag hittade din fina blogg på köpet! Ha det fint!

MiaMaria sa...

Kul med tidningarna.
Du hittar säkert på en massa kul med dem.

Miamaria

faster atta sa...

Nu har jag länkat till dej!

kram

www.nestorforlag.se sa...

Som tack för all rolig läsning och stor inspiration erbjuder country-dreams.se alla bloggare 10 % rabatt på en vara under en dag, den 20/10. Rabatten kan inte kombineras med andra erbjudanden och gäller ej beställningsvaror.
Vid din beställning anger du under "meddelande till säljaren" ditt bloggnamn samt vilken vara du vill ha till rabatterat pris.
Välkommen in.

Mvh Jessica/country dreams

www.country-dreams.se

Anonym sa...

Va härligt med de gamla tidningarna och vilken söt bild på den översta! :)

Anonym sa...

Ja visst är vi egentligen en hög med husmödrar, fniss! Spisarna är för söta!

Silkeline sa...

Så fine bilder! Morsomt/kul med gamle
blader. Spisarna er kjempemorsomme. Fine farger:))

Klem:))

Ljuva ro sa...

Så roligt det är att läsa i gamla tidningar! Jag hittade några på vinden för ett tag sedan och de hanldade mest om hur man förväntas vara som, husmor!

Ellie sa...

Ja, det var unektelig noe kjent med temaet i disse bladene! :-) Jeg har iallefall et slikt servise som vises der.

Spets och snor sa...

Wow vilka coola spisar! Man skulle kunna äta upp dem liksom. Du har rätt i det du säger med Husmodern. Vi som tror vi är moderna kvinnor men det är vi egentligen inte. Usch vad vi är Desperate Housewife-lika... Vi pratar tyst om det. kram

Spets och snor sa...

Wow vilka coola spisar! Man skulle kunna äta upp dem liksom. Du har rätt i det du säger med Husmodern. Vi som tror vi är moderna kvinnor men det är vi egentligen inte. Usch vad vi är Desperate Housewife-lika... Vi pratar tyst om det. kram

Anonym sa...

Oj! Här hittade jag en kul blogg att titta igenom. Sökte på Tasha Tudor och hamnade här.

Även jag har en bunt gamla tidningar som jag gärna bläddrar i, Husmodern från 1929. Visst är det kul att bläddra i samma tidningar som generationer innan oss gjort, det blir liksom en tidsresa.

Dubbelörn sa...

Så roligt med Husmodern även hos dig. Vi renoverade vårt vardrum o fann i taket flera gamla Husmodern, den äldsta fr 1924. Min reflektion var precis detsamma. Det är inte mycket som är förändrat, pyssel, bantning, inredning, hur behålla båda skönhet o kärlek, gärna samtidigt ;)

Kramar

gunnelsvensson sa...

Jag samlar också på gamla veckotidninagr, visst är de underbara ??

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...