tisdag 9 oktober 2007

Tisdagstema: Vårda

Dagens tema: Vårda...

Våra djur vårdar vi väl, här ligger Meo och Shawnee och sover tillsammans på soffan i köket.
Meo är en Maine Coonkatt min hemsida för katterna är här Shawnee är en Whippet.
Vi är dåliga på att vårda våra bilar, de får knappt olja och vatten ens, men de är snälla och går och går ändå. Audi 100 har vi fastnat för, billiga att köpa ( ingen vill ha dem ) den här köpte vi för 5000kr. Stor och rymlig, rostar inte (galvaniserad plåt ).
Vi hörs!
Annmarie

13 kommentarer:

Ljuva ro sa...

Maine Coon är maffiga katter! Så gulliga de ser ut tillsammans! Jag har två bondkatter, goa de med!

Anonym sa...

Hej! Tack så mycket. Nej jag har inte använt peruken så mycket direkt. Mest när det varit något speciellt man ska ut på. Tycker peruken är obekväm och att det bara ser dumt ut. Gud vas Cia var fin på Miss World, hon skulle absolut ha vunnit. Hur är allt annars med er då? Kramar Elin

Randi sa...

Vilken söt bild. Så gulliga tillsammans!

Anonym sa...

Samma här.. mannen är så dålig på att vårda bien, jag struntar blankt i det här är det jag som vårdar hemmet i stället:-) Trevliga djur..

Cape Cod Washashore sa...

What a lovely blog!

We used to have a Maine Coon cat! My parents have one now, too! They are very big cats.

I would love to link blogs with you. Thank you for visiting mine! =)

Anonym sa...

Lustigt att jag hamnade på den här bloggen .-) Sitter och spanar på Maincoonkatter på nätet,tröttnade lite och tog ett span på väninnans "inredningsblogg"..men så hamnade jag på maincoon ändå *förvirrad* hahaha
Trevlig blogg
Må så gott
Mvh
/Rebecka

Anonym sa...

Ja absolut :-)))
Vill du ha en siames? När väntar du nästa kull?
Jag länkar till dig :-) (så behver jag inte gå in på vänninans sida och leta *s*)
Vi kan väl höras av
Hälsningar
Rebecka

Solsjö - Under en vind sa...

Visst finns det olika sätt av vård! Både omsorgsvård och vanvård!! Hi hi....Kram!

Skatan sa...

Hej! Jag återkommer i morgon för just nu vill inte blogger visa dina bilder : (

Sov gott och på återseende : )

Randi sa...

Tack för dina fina kommentarer. Ja, jag är inne hos dig varje dag. Gillar din sida jättemycket.
Kul att du vill länka - jag har redan lagt in din länk.

Anonym sa...

Åh, jag som ÄLSKAR "Whippetar"... jag är uppvuxen med den hundrasen.... fullständigt underbara vovvar...
Katter är också ljuvliga små varelser... är matte till en gullig och småbusig kattpojke nu, men har haft kattflickor förut!

Har du sett mitt bidrag till tisdagstemat?

Förresten den kattgrytlappen du såg på min sida är olivgrön och mörkbrun, inte svart...

Anonym sa...

Vilka sötnosar, va mysigt det ser ut!..
Vi är inte heller så bra på att vårda bilen :)

Älfgärdet sa...

Maine Coon är verkligen häftiga! Har en Norsk skogskatt nu(de är ju också ganska stora, iaf min...) & är väldigt sugen på en Maine Coon.

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...