lördag 20 oktober 2007

Min inredningsbutik i sin helhet

Hej igen, nu har jag fotat hela min butik och det blev 6 rum inklusive hallen med alla krukor. Jag har varit lite osäker på om man ska skriva om sin butik på bloggen, kanske skulle vara för komerciellt tänkte jag. Men nu har jag sett att alla gör det så nu får ni hela på en gång. Jag berättar gärna mer om mitt jobb om ni är intresserade...
Här är det gröna rummet, mycket Vintage-grönt och kockums, zink, korgar mm. Jag har satt upp ett drivbänksglas på väggen och hyllplan av gamla golvplank.

Här har vi kassarummet, kassan står i andra änden... Ljus och sånt som tillhör dem, jag har bara vita blockljus i år i ren stearin. Jag gillar dem bäst.
Hallen med krujor från Gränsfors och andra fina krukor och urnor. Jag har släkting i Gränsfors och när jag är där så tar jag hem ett lass.Mellanrummet...som ett litet skafferi, muggar och diskborstar, tvagor, tvålar, flaskor mm.
Vita rummet har jag visat förut, romantisk stil med textilier.
Svarta rummet har jag åxå visat förr, just nu julinspirerat och svarta detaljer förstås, madonna och Jesus får vara med här inne.
Jag tar mer bilder från butiken sen i andra "vrår". Butiken består av två små hus från före 1700-talet så känslan av lantliv sitter i väggarna. :o) Jag har öppet fre-lörd-sönd så i morgon är det jobbardag. Vad butiken heter? Broarne-lantliv som livsstil förstås...:o)
Annmarie

35 kommentarer:

linnea-maria sa...

Åh vilken härlig och vacker butik. Här skulle jag kunna gå länge och botanisera och förmodligen komma ut med ett stort lass och ångra att jag inte köpte lika mycket till...../linnea-maria

Mitt hem är min borg sa...

Vilka fina bilder du visar.. Du verkar ha en sån mysig butik.. Jag har ju inte så jätte långt till dig, tror jag.. Bor 7 mil norr om Uppsala.. Man blir så inspirerad av sånna här bilder.. Jätte fint..
Kram!!

Ingridmaria sa...

Har letat & letat, men jag hittar ingen adress??...Kanske du inte vill lägga ut den? Men OM du gjorde det så vet jag att många av oss bloggvänner som bor inom en rimlig radie skulle komma farande. Underbart! // Ingridmaria

Randi sa...

Det är klart att vi vill se! Jättespännande!
Verkar vara en underbar miljö - perfekt för din verksamhet. Så synd att det är så långt till U-sala.
LYCKA TILL!

Hem och Lycka sa...

En butik i min smak som jag gärna skulle vilja besöka! kram

Silkeline sa...

Heisan Annmarie!

Så fantastisk, spennende butikk du har!! Her sitter lantliv sjarmen i veggene....skulle gjerne gått gjennom alle disse flotte rommene! Morsomt å se bilder herfra, og lykke til på jobb i morgen:))
Kram:)

Ett hus i vitt sa...

Vilken underbar butik du har!! Vad jag förstår ligger den i Uppsala? Jag bor i Gävle så det är intejättelångt! Hela bloggen är jättefin förresten, den var ny för mig! Håller med dig om at de här bloggarna måste vara husmodern i cyberspace... Kram, Anette

smultrongården sa...

Oj vilken superbloggare du är! Nytt o nytt o nytt o nytt hela tiden... Så kanon roligt att se o läsa från dig alltid, verkligen härlig livfull blogg du har, kul!!! Fortsatt kreativ bloggning önskar jag dig, kram Eva

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken mysig och trevlig butik du har!! Självkklart ska du ha med butiken i bloggen, det är ju en ypperlig reklamplats! Eller skaffa en till blogg vettja, så gör ju många med, en privat och en där man kan brassa på rejält men butiksnyheter etc. Du har ju sagolikt vackert i den, man vill bara åka dit och shoppa loss på en gång!!! Jag såg MYCKET jag skulle vilja ha, tusen tack för titten! Mari.

Åsas Kammare sa...

Jättefin butik, den vill vi se mer av!

Dubbelörn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ljuva ro sa...

Klart att du ska visa din butik! Vill gärna veta mer och se mer! Butiken ser väldigt fin ut!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj vad jag blir sugen att göra ett besök hos dej och din helt underbara butik .Måste bara övertala mannen vikten av en sådan utflykt ;-) Kram Lotta

K A T A R I N A sa...

Hej! Vilken underbar butik du har. Jag har alltid drömt om at ha emn butik med blandat gamla och nya saker.. i en speciell stil..

Ha det gott
Kram
Katraina

Lilla Blanka sa...

Åh vad fin butik du har och vad mycket jag skulle ha lust att köpa med mig därifrån..!
Alldeles underbart charmerande!!!
Har jag "vägarna förbi", så kommer jag absolut in o handlar :)
Bor ju i Göteborgs-trakten ,men men man vet aldrig när man är ute o åker... ;)
Kram

NICOLINAS BONING sa...

Underbar butik...en sån där som man kan gå flera varv i och ändå upptäcka något nytt varje gång man flyttar blicken!
Tack för att vi fick komma in och titta;-)
Ha en bra vecka/Birgitta

Det Ljuva i livet sa...

Hej! Jag länkar gäna till din fantastiskt fina blogg.
Kram Frida.

Maria sa...

Din butik skulle jag gärna besöka, verkar vara så fin!! Och varför inte göra reklam på sin egen blogg? Det har ingen emot!! Eller iallafall inte jag...

WhiteVintageDreams sa...

Jättefin butik...så kul att få se bilder. Lite långt bort bara.
Kram

faster atta sa...

I din butik skulle jag kunna gå och drömma mej bort en bra stund... Och ruinera mej på köpet!! jättemysigt!

kram

MODERN COUNTRY sa...

Heisann,
Javisst kan vi linke til hverandre! Likte siden din også kjempegodt, og for en vakker butikk du har!! Ojda, skulle ville ha alt selvfølgelig, fniss :)
Ha en fin uke!
Aina

Cecilia sa...

Ja precis han som är lite rödlätt, jättetrist! Din butik är så fin mamma, du är helt klart min idol i alla fall.

Min Skattkammare sa...

Hej!
Det är klart att du ska göra reklam för dig när det är gratis! Marknadsföring är ju så rackarns dyrt, usch!
Det ser ut att vara jättemysigt i din butik!
Jaa....nu börjar jularna alldeles för tidigt, tycker jag, men man måste hänga med annars handlas det tomtar nån annanstans, fniss!!
Ha´det gott!!
Kram kicki

"M" sa...

Å vilken fin , mysig, charmig butik..där skulle jag vilja komma å titta i verkligheten...kram "M"

MiaMaria sa...

Vilken vacker butik.
Så speciell har aldrig sett någon liknande och det är ju ett stort plus. Det blir liksom en hemma känsla fastän borta...

Roligt att du delar med dig av din butik det är bara roligt för oss...

Vore ju kul att besöka den live!

Må så gott och ha en trevlig dag!
Miamaria

Anonym sa...

Så underbart vacker här var... kul att du visade fotona. Ska sjärnmärka detta inlägg så jag vet vart jag ska åka när sommar och resornas tid infaller

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Måste vara härligt att få ha en egen inredningsbutik!!
Det är jättefint! Måste försöka komma och titta någon gång...
Måste bara samla ihop lite pengar först...
Kram
Marie

Eva Agnes sa...

Vilken underbar affär. Snälla! Kan du inte försöka att lägga in fotona i 1000 bredd.
När man sedan klickar på dem får man en härlig närbild. Jag kan inte se så bra vad du har.
Jag blir väldigt glad då. ;-)))
Kramar Eva Agnes

Kathys Home sa...

Nu har jag hittat till din sida också..vad kul! Jättefina bilder från din butik, skulle jag gärna besöka någon gång. Jag återkommer fler ggr till dig, å tack för tipset du la på min sida..tjing kat.

Skatan sa...

Men så kul att se...

Sov gott!

LantlivsAnette sa...

Åhh du milde så vackert du har det !!vilken vacker arbets plats...
Hoppas att kunderna verkligen förstår vilken pärla detta är !!
Kram Anette

Anonym sa...

Så mysig butik, måste vara härlig att komma till varje morgon. Har du någon webbutik oxå förr oss som bor allt för långt ifrån?

Anonym sa...

Åh vilken härlig butik! Va mycket fin du har där! Synd att jag har så långt till dig!

Lily of the valley sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lily of the valley sa...

Vilken mysig och härlig butik du har. Lite långt för mig att köra bara...
Det finns inga sådana här nere, tyvärr. (inte vad jag vet iaf)
kram Lily

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...