tisdag 2 oktober 2007

Tappad bakom en vagn

Nu har den kommit tillrätta...pallen. Jag saknade den i fredags när jag körde hem bordet och pallen från butiken. Jag tänkte då att den blev väl kvar...men icke. Ett tag trodde jag att någon hade snott den på parkeringen där jag stod men kärra och allt, men det verkar ju otroligt. Jag började fråga runt. Ganska snart så hörde Veronica av sig: "Jo, jag såg en röd pall som låg upp och ned i diket utanför Hedens skola". Ok då vet jag att den ramlat ur kärran när jag hämtade Ella. Men jag hade kapellet på så den måste ha STUDSAT ur där bak!!!
Inte nog med det, sen igår så åkte jag till Sopstationen med en massa skräp, när jag kom fram så hade tydligen den trasiga datorn STUDSAT ur vagnen också. Jag undrar just var den ligger nu...
Här är rummet innanför glasverandan, nu står pallen där till sist. Vi har en gammal blyinfattad lampa efter mina föräldrar som passar in med de färgade rutorna i dörrarna. Draperierna är mörkröda med jugend-broderier, på bordet står ytterligare en liten röd kista, den köpte jag för 50 kr på loppis. Den ska jag fylla med mina stickprojekt som kommer igång igen nu när det blir kyligare ute.
Annmarie

16 kommentarer:

WhiteVintageDreams sa...

Åh hjälp...hoppas att jag aldrig hamnar bakom dig på en bilväg *skratt*. Deet kan gå illa ;).
Jättefin bild, nästan som tagen ur en bok.
Kramar

NICOLINAS BONING sa...

...skratt...man undrar ju vad dom som ser den efter vägen tror...fniss...
Ja,jag känner faktiskt att det luktar ur den så charmiga kistan;-)
Vilken tur att du hittade igen din pall för den passar bra i det rummet som du beskrev.
Kram/Birgitta

Lova sa...

Det ska bli så mysigt att komma hem och se på alla fina grejer som du skaffat på sistone!
"På y-fronten intet nytt" kom ut förra året. Nu är den färdigläst. Det var feminism för män, ungefär. Innehöll mycket som jag aldrig tänkt på förut så det var intressant. Kram! Vi ses snart!

mossygreen sa...

Hur kör du egentligen, Annmarie :=)
Du har ett härligt hem och jag ser dig redan framför mig hur du sitter där med dina vackra stickprojekt! Ha det så bra!
Hälsningar från Clara

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hi hi hi, så det kan gå när inte kapellet är på...
Så du stickar också...
jag som ska börja med en hemvirkad matta nu... är jättesugen!!
Kram
marie

Hem och Lycka sa...

Haha, undra var datorn tog vägen då :-D Men skönt att du fick tillbaka din pall, ser jättefin ut! kram

Anonym sa...

HIHIHI, du är väl för skoj.
Vacker bild!

Lilla Blanka sa...

Hihi, rolig historia, tur också att det ordnade upp sig till slut!
Det ser så mysigt ut innanför verandan :)
Lycka till med stickningen framöver!
Kram

Anonym sa...

Måste vara nåt mysko med den där släpkärran. ;)

linnea-maria sa...

Hallå
Tack för den trevliga kommentaren i min blogg. Men du, du håller ju på med det som jag vill göra egentligen. Just nu jobbar jag heltid som produktionstekniker i tung smutsig industri, hur inspirerande är det. Ibland går jag runt och letar skrot och rost som kan ligga slängt eller tappat. Det är lönen som håller mig kvar här, och de små jag ska försörja. Men när barnen blir äldre och skulderna betalda så...
Jag försöker "leva" så mycket som möjligt på fritiden istället. Kram /linnea-maria

Linneagården sa...

Så mycket fint du visar i bloggen, jag bara tittar & tittar...
Länkar dig oxå nu.
*kram* /madelene

Sallys hus sa...

Ha ha... dig vill man alltså inte ha till flytthjälp!!!
Vilket underbart rum o vilka fina glas det var i fönstren.
Ha det gott
Kram Katarina

Engsroom sa...

Fin pall den har varit på äventyr också!
Ella

LantlivsAnette sa...

Tur att du hittade pallen !
Gud så fint ni har det..som en dröm !!
Kram Anette

smultrongården sa...

Men kära nån vilken underbar blogg du har!!! Självklart får du länka mig. Jag uppdaterar aldrig min så jag skulle behöva länka 30 sidor till som jag är in på - bla din! Men det får bli så småningom. Hur mycket har du egentligen hunnit med sen du började blogga..?? Det var det värsta! Du ser ut att ha ett liv helt i min smak. Kreativt o härligt! Jag bara njuter av bilderna. Men nu måste jag börja jobba. Hej för idag - jag kommer tillbaka! Tur att du kom på att börja blogga - underbart att se allt!!! Kram Eva med pytteliten tid att blogga...

Anonym sa...

Hihi...så det kan bli!..vilken vacker dörr och fint med trasmatta!

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...