onsdag 10 oktober 2007

Var är tvålen broder?

Vårat badrum är verkligen inget man visar upp på en inredningsblogg...Vi har inte gjort någonting åt det sen vi flyttade in här. Det är våtrumsmattor på väggarna i imiterat kakelmönster i knallgrönt, mattan är enfärgat knallgrön...urrk
Någon dag kommer vi att göra något, det är jag säker på. Det här är bilder på tre olika badrum jag skulle vilja ha. Jag har hittat dem på webben.
Härlig utsikt, fristående badkar i vitt är så frächt.
Lejontassar och espandrillos, oljemålning med samma ljusblå ton.
Här är favoriten, vilken balja! Såna där fönster har vi, men det verkar lite trist utan vatten, undrar om man får fylla på med vattenkannan...
Mera höststädning i trädgården väntar nu. Bye bye!
Annmarie

26 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det fina bilder, när man sen har tittat ett tag så ser man ju att allt är uppgjort för ett vackert foto. Jag fattade först inte vad du menade med vattenkannan men sen såg jag,... kranen finns inte. Kanske lättare att dra in trädgårdsslangen genom förnstret ( om dom går att öppna )

Hälsningar
Sanne

Handplockat sa...

så himla fina bilder
härligt
Tack för titten hos mej =)

ha en go onsdag

Lilla Blanka sa...

Det ser jätteskönt ut, gillar när det är lite mer "grejer" i badrummet som myser till det lite. Inte så sterilt och kalt som badrum nuförtiden är.
Kram!

Handplockat sa...

badrumskåpet i plåt
som du visade tidigare
sådana samlar jag på

har tre st =)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefina bilder, men så klart man vill ha vatten!!! Torrbad är väl inte något vidare??
Gillar modekaninerna på sidan om,
hi,hi
Kram
Marie

inspired and handmade sa...

Åhh, tänk att ha en sådan balja!! När vi har trädgård skulle jag vilja ha en sådan ute, såg det i en inredningstidning....vi håller på att göra om vårt badrum (fast det är för att höja värdet på den lgh vi ska sälja) ha det gott, kram från Veronica.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja baljanbadrummet var ju inte så dumt . Den renoveringen måste ju ändå blii den billigaste ;-)
Kram Lotta

MiaMaria sa...

Vi hade också knallgröna golv och väggar innan vi gjorde vårat drömbadrum.

Så håll ut snart har du ditt favorit badrum.....

Vackra bilder du visar.

Ha´det så bra!
Mimaria

Hem och Lycka sa...

Underbara badrum allihop! kram

Hem och Lycka sa...

Skulle vilja fråga dig, hur la du blogglänkarna bredvid varandra? Alltså blogtoplist osv.. Jättetacksam för lite förklaring! kram

Hem och Lycka sa...

Menade hur du får dem att ligga horisontellt bredvid varandra. Mina hamnar nedanför varandra om du ser i min blogg.. Men tack för förklaringen, förstod inte riktigt ändå dock..

Anne sa...

Fint du likte bildene da :-)

"M" sa...

Vilka härliga badrum...fina bilder.
Härligt lantligt...kram "M"

♥ Pia... sa...

Hej..vilken underbar blogg du hade då:) så fina bilder..blev så sugen på mycket...hit kommer jag igen.....PIA

Hem och Lycka sa...

så, nu fattade jag, tusen tack för hjälpen! jag hade lagt in en och en i varsitt element istället för alla i samma nämligen..

Ljuva ro sa...

Vilka härliga bilder! det nedre badrummet är bara för charmigt, men kanske inte så praktiskt, hihi!

Engsroom sa...

Härliga ilder på badrummen , jag drömmer också om nya badrum har två st som är rätt lika varandra båda har plastmatta på vägg det ena är rosa/*aprikos till det badrumsmöbel i 70-tals stil det andra plastmatta med vitt och små strek i pastell badrumsmöbel i 80 tals stil. Vill ha nytt nu men plånboken vill vänta så jag får stå ut ett tag till och drömma vidare. Ska nog vis lite bilder på drömmbadrummen någon dag på min blogg.
kram Ella

Skatan sa...

Hej! Du är rolig du...jag måste kika på bilden igen och se om jag nu ser vad du ser : )

Ha en fin dag och tack för kommentarern!

Ps - du visar helt vansinnigt härliga bilder! Var hittar du allt?

Karin Krut sa...

Vilka underbara badrumsbilder! När vi är färdiga med vårt torp ska vi ha ett sånt badrum *jag vill, jag vill* ;)
Kram Karin

Anonym sa...

Svart och olivgrön kisse... ska bli!

Tisdagstemat finns egentligen på mitt andra ställe: Gerda-Thyras Galleri, (finns som länk på höger sida på min blogg... även "Bilder till TISDAGSTEMAT" står under mina länkar!)

Du hade en fråga förut som jag har glömt att svara på ang. prinsessan och tanterna: De är gjorda i stengods med risfyllda textilkroppar.

Anonym sa...

Vad vill du har för typ av halsband då? Jag har tyvärr inga vinthundshalsband,men många andra fina :-))

Anonym sa...

Nu är jag tillbaka och hälsar på dig... och kom på att jag har inte hunnit med att lägga in länken från min sida hit till dig. Jag lovar att fixa det !!!

Hur som helst så var ju badrums bilderna helt ljuvliga och tänka sig att vi gillade samma badrum - det nedersta.

Men det var ju lite märkligt det där att det inte finns någon kran... Nå ja... man får väl lösa det på något annat sätt. Men otroligt charmigt var det i alla fall.

Kram Kram
Carina

Anonym sa...

Vilka fina badrumsbilder! Verkligen personliga! Va fina bilder på modekaninerna på sidan och va söt din dotter är!

Cape Cod Washashore sa...

If I had any of those bathrooms, I would be a very happy lady!

Tonje sa...

for noen nydelige bilder! Tenk å kunne ha et bad som så slik ut!!

Anonym sa...

Det var väl en himla tur du visade upp det. Helt underbart - ska vi byta.

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...