tisdag 30 oktober 2007

Inredning, inredningstips och pyssel 2

Hej igen
Härliga kommertarer ni ger, man blir ju HELT såld på detta så ROLIGT!
Nu har jag tråcklat ihop lite fler trådfigurer.

Här har vi luciatåget med stjärngosse. Jag har funderat på pepparkaksgubben, han borde vara gjord i brun ullfilt i så fall. Vi får se... Lucia och tärna har angora-getull till hår, naturliga lockar...
Klicka på bilden blir den större.

Tomtefar med Ullfilt-luva

Hela tomten, ett par svartrockar-änglar. Visst kan en MAN komma som en räddande ängel och hjälpa till med både det ena och det andra...visa muskelstyrka och så...

Svarta damen har ett diadem i svart.

Rödhårig ängel finns och det finns lila, klarblått och grått hår också.
Det går bra att beställa en trådfigur av mig, skicka ett mail (adress finns i sidomenyn )med önskemål. Så får vi se vad tider räcker till.
Jag hittade förresten en sida med Pepparkaksformar. Där finns det MÅNGA som man vill HA!
Länk: Kakformar

Min kompis Sussie som gör JÄTTEFINA änglar har startat blogg nu, kolla in där om du är ängel-sugen!
Länk: En ängel på ett moln

Ha det så bra idag!
Annmarie

31 kommentarer:

AnnaMia sa...

Hej! Vilket härligt luciatåg!!
Jättefina tråd gubbar och gummor :)
Jag läser ofta din blogg, och kommer att fortsätta titta in här!
Hälsningar
@

Anonym sa...

Helt fantastiskt vilka skapelser du har gjort som bildar ett helt Lucia tåg ! Otroligt vackert.

Kram Kram
Carina

MiaMaria sa...

Vilket jobb och vad fina!
Du jag har också böjt lite tråd och visst är det så KUL!!!!!
Och fantasin får jobba på....

Snyggt jobbat verkligen vackert!

Må så gott!
Miamaria

Cecilia sa...

Du är bäst.

Anonym sa...

Men så härliga! Som du kanske sett så luffarslöjdar jag också!

Granne med Selma sa...

Vilka makalöst härliga figurer du gör! Och affären ser så oerhört hemtrevlig ut. Lyckost dig som vågat göra slag i saken. Funderar jag också, men... trivs lite väl bra med det jobb jag har och är dessutom liiite för feg. Fel period i livet. Men nån gång...

Sö jättesöt din dotter är. Fattar inte att hon inte gick och vann. Hon såg så naturligt fin ut.
Stor kram till dig!

Randi sa...

Men så underbart luciatåg - jag blir verkligen imponerad. Dina figurer har verkligen karaktär!
Kram Randi

MODERN COUNTRY sa...

Men så herlige figurer du har laget!! Disse har jo kjempepotensiale, selger du?

Klemmer

Anonym sa...

Så fina trådfigurer du har gjort! Härligt! :)

Anonym sa...

Oj vad du skapar!!!
Jag njuter i fulla muggar av sådana här kreativa inlägg...får sån härlig energi!!!
jag älskar dina katter och skulle gärna ha en sådan här hemma....dom är ju så vackra...och STORA! Men jag har ju redan en katt här som heter Moltaz och är en vanlig bondkatt...han är så goooo och hade nog inte uppskattat en konkurent:=)
Nu ska jag stänga ner datorn och fortsätta till min symaskin...kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

De är jättehärliga, dina figurer!!!
Ska du sälja sådana i din butik?
Kram
Marie

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilka roliga tråd figurer ! Det blir som finast när det inte är så mycket krusiduller !
Kra / Lotta

Silkeline sa...

Så morsomme figurer du har laget:)
Jammen er du kretiv!

Ha det så fint:))

faster atta sa...

Underbara!

kram

Anonym sa...

Hihi... vilket underbart luciatåg!
Själv älskar jag Lucia, både på längden och på tvären... så ditt luciatåg fullständigt avgudar jag!
Jag har gjort ett mus-lussetåg i keramik som jag alltid ställer fram till jul, jag tror att det finns under keramik inne på Atelje Gerda-Thyra, om du vill se.

"M" sa...

De är ju för söta och jag vill ha allihopa..mvh "M"

Goa sa...

Jag är mållös...och det händer inte ofta!!
Helt underbara..är de...alla!!
Jag är bara helt kär i din blogg...!!
Jag länkar dig...bara så att du vet:)
Kram Goa

Små Gleder sa...

Åhh, for noen herlige figurer. Utrolig skjønne!!
Skynder meg å legge deg til linklisten min slik at jeg finner tilbake hit:-)
Klem!

Dubbelörn sa...

Helt fantastisk är du!! Vilka underbara figurer... rena rama "vill-ha" grejerna!!

Kramar

Madeleine sa...

Grattis på födelsedagen:):):)

Cecilia sa...

GRATTIS på födelsedagen! Hoppas du får en jättebra dag! KRAM

Engsroom sa...

Helt underbara dina go små änglar och gubbar!
Ha dig en bra helg!
Ella

Ljuva ro sa...

Men så roliga de är, kanonsöta och tuffa på samma gång!

♥ Pia... sa...

ja men jisses så fina ..lussetåget hihi..så gulligt...PIA

Madeleine sa...

Nej jag är ju inte speciellt noga! De ända ja gör är å borstar tänderna:) Hehe Så skönt å slippa hål å massa sånt när man inte gillar å vara där!=)

Anonym sa...

Åh vilken ljuvlig blogg!
Att Cecilia ej vann är en gåta, hon skulle ju vara skapt som miss World!
Jag vet en hemsida med kakformar som heter formina.se
Kram från din
Stammis Fia (brunnsfia)

n o r d i n g å r d e n sa...

Gud va du kan, så fina de var, allihopa!!! Otroligt läckert julpynt!! Trevlig helg, Mari.

Cecilia sa...

Hej, nej petshop huset var lagom dyrt. Ella uppskattar ju presenter så mycket. Nästa vecka är jag ledig måndag och tisdag men då är david också ledig så det kanske inte bli så mkt tjejsnack. =)

Cecilia sa...

Jag drömde att vi inte skulle fira jul hemma hos er, är det sant? =)

Anonym sa...

Men så fina trådjobb, å vicket helt underbart luciatåg!!!Ja va säger man mer inte mycke...se å njut ...%D

Anonym sa...

Ja jag kan bara instämma i hyllningskören......fantastiskt underbara dom där änglarna m m....Kram Evy

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...