torsdag 4 oktober 2007

Härliga Höst!

I morse såg jag ut genom fönster när Ella satt och åt frukost, oj så vackert det var....jag måste ta fram kameran och föreviga. Nog är det väl underbart vackert på hösten också. Här ligger ett av våra får i morgondiset. Jag tog en bild rakt igenom fönstret men det blev ju riktigt bra ändå.
Idag gjorde jag några nya krukplanteringar, den här ska Anna ha. Prydnadskål, kärleksört och vit ljung.
Jag fick en trave speglar av min vän Helena, vad kan man göra av dem? Tips?
Jag hittade ett fint badrumsskåp i plåt på Helenas loppis 100 spänn, det ska vi ha inne på toan.
I morgon ska jag berätta om vad jag ska göra ikväll....det blir något helt annat än lantliv. Vi ses i morgon.
Annmarie

20 kommentarer:

Ljuva ro sa...

Tack för besöket på min sida! Visst kan vi länka till varandra! Vilka underbara bilder du visar, det ser så hemtrevligt och mysigt ut!

Kreoline sa...

Nydelig bilde, vakkert og trolsk.
Åååå for et nydelig baderomsskap, så der vil jeg også ha, hi,hi. Ha en fin dag, kram fra meg.

dreamhouse sa...

wow nu blir jag avis! superfint! jag länkar till dig nu! xx

Anonym sa...

Hej och vad trevlig att du besökte min sida och att du tycker om den. Självklart länkar jag till dig !

Du hade fantastisk vackra bilder ser jag i dina senaste inlägg - måste nu titta vidrare på din sida.

Ha en trevlig fortsättning på dagen !

Kram Kram
Carina

Randi sa...

Jag älskar att fotografera morgondis. Det är såååå effektfullt. Din bild är fantastiskt fin. Så stämningsfull. Man väntar sig bara att ett råddjur ska kliva ut ur dimman.

inspired and handmade sa...

Oj, vilken fantastiskt fin höstbild...! Ett sådant plåtskåp har jag också fyndat, precis likadant...har det som medicinskåp : ) ha det gott! kram veronica.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men det där badrumsskåpet är bara så fint ! Va duktig du är på att hitta saker . Den översta bilden på fåret är ju som ett konstverk . Speglarna ser inte så stora ut kan bli vackra med ett blockljus på och någon kvist av ngt slag . Ha det gott / Lotta

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fina speglar..dom blir jättefina på bordet med ljuslyktor på..gärna ljuslyktor av glas..du vet små till värmeljus...fint skåp också..
Kram Anette

essko sa...

Hej! Vilken fin blogg! Jag bodde i Järna under de sista åren av förra seklet, när bodde du där?

Utsikten från ert kökfönster var ju sagolik...en utsikt att avundas.

Ha en bra helg!

NICOLINAS BONING sa...

Vilken magisk bild!
Skojsigt badrumsskåp...
Kram/Birgitta

Bestefars Verksted. sa...

kjempefint bilde,jeg kan nesten se trollene som danser på myra.....og skapet ditt var jo et FUNN !!! God helg til deg og dine :)

Maria sa...

Den första bilden var helt fantastisk!!! Den borde förstoras upp och bli som tavla, såå vacker.

Ha en skön helg.

Skatan sa...

Hej! Varför har jag inte hittat hit tidigare? VIlken härlig blogg du har!!

Önskar dig en trevlig helg och hälsar dig välkommen till mitt ny-gamla näste : )

Välkommen!!

Lilla Blanka sa...

Jättefin bild!
Speglarna, ja, du kan skära till dem och sätta inne i lyktor (bakstycket) så blir det så fint när man tänder ljus och får effekt i spegeln..!
Kram

Madeleine sa...

Hej=) Du får gärna skicka bilderna från igår till min mail! Mina blev så suddiga:( maddelinevik@hotmail.com

MiaMaria sa...

Vilken vacker höstbild.
Och speglarna kommer du säkert att få bra användning av nu när höstmörkret faller.
Ljus, ljus i massor.
Trevlig fredag!

Miamaria

Lina Gardelid sa...

Ett litet blygsamt tips om ett erbjudande jag har på min blogg just nu som jag kallar "bloggrabatt"!
Kolla in vad det innebär om du är nyfiken...

Jag ursäktar mig även för att tränga mig på såhär ofint och oinbjudet men man vill ju nå nya bloggare också... utan fräckhet kommer man ingenstans. =)

God helg på dig!

Vänliga hälsningar

/Lina

Hem och Lycka sa...

å vad vackert.. kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så duktig du är på att fånga naturen på bild!!!
Jättetjusiga bilder...
Ps.
Mattan växer...
Kram
Marie

Anonym sa...

Oj det är så att man nästan väntar på att en älva ska susa förbi på det fina bilden du tagit...och badrumskåpet var fint.
kram "M" Hjärtan på tråd

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...