måndag 10 september 2007

Drömväxthuset


Ja, nog är det ett växthus som många drömmer om som vi har på våran gård. Jag ska här på bloggen skapa en följetong om växthusets tillkomst från galen idé till att vi numer kan odla våra egna grönsaker där. Det förlänger vår korta sommarsäsong med minst en månad både på våren och hösten, i och med att vi kan sitta där och njuta av den svaga solen som förstärks i glashuset.
Det är 60 kvm stort och är ett gammalt nedplockat växthus från en handelsträdgård. Arbetet med nedplockning, skrapning, målning, grundläggning, resning och glasning har tagit tid men nu står det där och det var värt varje minut av arbete...

1 kommentar:

Anonym sa...

Åå jag skulle så gärna vilja ett växthus och precis ett sånt gammalt i trä som du har. Vi kan ju inte precis odla vin här i zon 6, men väl tomater och gurkor som min mormor alltid gör. Det är så mysigt att gå och nypa tjuvar och smygäta små tomater och sen så luktar det så gott om fingrarna då man går därifrån!

REA på plastmattor!

Plastmattan är barndom för mig, vi hade plastmattor hemma när jag var liten. Det var inte "lyx"-matta. Tvärtom de låg i utrymmen d...